• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om Rolex Explorer II?

tissoter

Audemars
Hej, ni som kan allt om Rolex. Hur tycker ni den här verkar?
OBS! Det som jag trodde var en ding på gmt-ringen som är mellan 16-18 är inget annat än ljuset som faller konstigt på bilden. Ser ni något knepigt Är väldigt sugen på affär annars!
http://www.blocket.se/ostergotland/Rolex_Explorer_II_16570_59833262.htm?ca=14&w=3
Alternativet är Jälmers http://www.blocket.se/alvsborg/Rolex_Explorer_II_16570_Toppskick_59767281.htm?ca=14&w=3


Jag vet redan att tavlorna är olika färg men jag tycker båda modellerna är lika snygga :)
Pengarna är ju ingen skillnad, men vad tror ni är det bästa köpet?
 

tissoter

Audemars
Fullsetet talar ju för den första samt de fina intygen MEN Jälmer har ju garanti på 1 år. Nu vet jag iofs att den första svarta är servad förra året men ändå!
 

tissoter

Audemars
Priset på den första var riktigt bra!

Visst är det? Tycker det med tanke på service och centen. Det är ju nästan så man kan klämma in en vanlig service om det skulle vara så :) Mycket lutar åt den. Men kan jag vara säker på att allt är legit. Är inte så duktigt på EXP II. Därför frågar jag er :) Jag tycker det ser fint ut men jag jobbar inte på Rolex :) Tyvärr :S
 
Visst är det? Tycker det med tanke på service och centen. Det är ju nästan så man kan klämma in en vanlig service om det skulle vara så :) Mycket lutar åt den. Men kan jag vara säker på att allt är legit. Är inte så duktigt på EXP II. Därför frågar jag er :) Jag tycker det ser fint ut men jag jobbar inte på Rolex :) Tyvärr :S

Särskilt med tanke på att klockan säljs av ett företag och beskrivs som i mycket fint skick, vilket bör tala för att inget servicebehov finns och för att Rolex sportmodeller har stigit i pris senaste tiden. Jag tycker klockan ser bra ut. Då klockan har ett äkthetsintyg ifrån Rob Engström skulle du helt enkelt kunna plocka bort länken (för serienumret) och ringa upp Rob för att få äkthetsintyget och klockan bekräftad.
 

tissoter

Audemars
Särskilt med tanke på att klockan säljs av ett företag och beskrivs som i mycket fint skick, vilket bör tala för att inget servicebehov finns och för att Rolex sportmodeller har stigit i pris senaste tiden. Jag tycker klockan ser bra ut. Då klockan har ett äkthetsintyg ifrån Rob Engström skulle du helt enkelt kunna plocka bort länken (för serienumret) och ringa upp Rob för att få äkthetsintyget och klockan bekräftad.

Ofan, vad smidigt! Det ska jag kika på. Tror det är äkta men man vill ju försäkra sig lite :)
 

tissoter

Audemars
Låter suveränt ;) Förstår verkligen varför du faller för denna modell, har själv siktat in mig på att en 16570 får bli mitt nästa klockköp. Grymt vackra klockor!
Ja men visst e de så. Har varit den rolexen som känts mest VILL HA, MÅSTE HA, NÄR? NUUUUU!
Sen ska man försöka flippa något också och det är ju inte så lätt. Tänker att jag får utgå från de som har minst handledstid. Men jag vet inte vart jag ska börja.
 
Ja men visst e de så. Har varit den rolexen som känts mest VILL HA, MÅSTE HA, NÄR? NUUUUU!
Sen ska man försöka flippa något också och det är ju inte så lätt. Tänker att jag får utgå från de som har minst handledstid. Men jag vet inte vart jag ska börja.

Förstår det, 16570 är ju en perfekt sommarklocka.
Haha, jo det är väl alltid det som är det svåra när man ska sälja klockor, att välja vilken som ska få lämna...
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Köpte min vita exp ii från 05 för betydligt färre tusenlappar än båda dina förslag. Visserligen inte fullset men perfekt skick imo. Skulle jag vara du skulle jag nog lugna mig, hehe. Kommer ju upp här på forumet titt som tätt för runt 30 lite då och då? Eller har jag drömt det? :)
 

tissoter

Audemars
Är det inte dessutom en nyare låda, och således inte korrekt för modellen?
Jo misstänkte att den inte riktigt stämde med årtalet, jag ska i alla fall kolla på objektet, och jämföra lite nummer och så. Samt certen och om jag känner mig osäker så tar jag den till rob, som får göra äkthetsintyg igen. Visst att det finns billigare som kommer upp här då o då, och jag har även fått lite erbjudanden. Men jag gillar den här modellen och speciellt med lugholes, samt att det känns som att företaget är seriöst och varit etablerat länge.
Den andra däremot som jälmers säljer är något överprisad tycker jag men den är också 100% äkta. Svårt val.
 

tissoter

Audemars
Garantin på Jälmers ger jag inte mycket för!
Okej, fan. Men en fråga till, jag har fått tips om att man ska kunna ringa Rob och kolla, den har även intyg från Bergströms i Gbg. Några fler som gjort det.
Har ni någon anledning att tro att den inte skulle vara äkta, utifrån de bilderna man kan se om man bortser från boxen, någon som vet när dessa kom?

Jag kommer även ta av länken och kika. Något speciellt jag ska vara noga med där?
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
De svarta är ju nyare, vilket är att föredra. Svårt att veta om år 2000 stämmer utan serienummer, men har nyare låset. Men inte SEL. Dock tråkigt med fel box.

Vita är dyr, utan något tillbehör och rätt gammal. Säljaren har tveksamma hanteringar i bagaget.

Du kan hitta finare och nyare ex för 33-35 k.
 

tissoter

Audemars
De svarta är ju nyare, vilket är att föredra. Svårt att veta om år 2000 stämmer utan serienummer, men har nyare låset. Men inte SEL. Dock tråkigt med fel box.

Vita är dyr, utan något tillbehör och rätt gammal. Säljaren har tveksamma hanteringar i bagaget.

Du kan hitta finare och nyare ex för 33-35 k.
Ja okej, det där med SEL och låset, kan det vara en aftermarket länk?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jo misstänkte att den inte riktigt stämde med årtalet, jag ska i alla fall kolla på objektet, och jämföra lite nummer och så. Samt certen och om jag känner mig osäker så tar jag den till rob, som får göra äkthetsintyg igen. Visst att det finns billigare som kommer upp här då o då, och jag har även fått lite erbjudanden. Men jag gillar den här modellen och speciellt med lugholes, samt att det känns som att företaget är seriöst och varit etablerat länge.
Den andra däremot som jälmers säljer är något överprisad tycker jag men den är också 100% äkta. Svårt val.
Det är väl bara att sitta still i båten, ingen ovanlig klocka direkt. De kommer ut begagnade hela tiden. Stressa inte igenom ett köp. Det blir sällan bra
 
Topp