• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om Rolex Explorer II?

tissoter

Audemars
Det är väl bara att sitta still i båten, ingen ovanlig klocka direkt. De kommer ut begagnade hela tiden. Stressa inte igenom ett köp. Det blir sällan bra
Nej, har kikat ett bra tag och tyckte det lät och såg bra ut på den första. Jag menar om jag får köpa och ta den till ad för koll och häva om det visar sig motsatsen tillexempel känns det bra för mig. Att boxen inte stämmer är trist men av ser det som möjlig prutmån. Det som är viktigast är att klockan fungerar och är äkta.

Men det är bra tips att inte stressa, det ska man aldrig göra.
 

Mr Chance

Kalmar
Nej, har kikat ett bra tag och tyckte det lät och såg bra ut på den första. Jag menar om jag får köpa och ta den till ad för koll och häva om det visar sig motsatsen tillexempel känns det bra för mig. Att boxen inte stämmer är trist men av ser det som möjlig prutmån. Det som är viktigast är att klockan fungerar och är äkta.

Men det är bra tips att inte stressa, det ska man aldrig göra.
Problemet med den här klockan är att du får betala premium pga box o tillbehör men att tillbehören är fel till den klockan. Jag hade nog avvaktat lite.
 

poormans

Rolex
jag tycker den svarta ser fetare/skarpare ut i boetten och årtal 2000 stämmer nog rätt bra med tanke att den inte har sel,

är du mer inne på vitt kan vara värt att kolla så den vita inte bara har kvar tritium tavlan men fått nyare luminova visare (ser iofs ut att matcha)

jag tror explorern var sist med sel av sportklockorna

sen är det ju mkt snyggare med svart urtavla, här är min en 16550 ifrån 87

cheers
christian




 

tissoter

Audemars
jag tycker den svarta ser fetare/skarpare ut i boetten och årtal 2000 stämmer nog rätt bra med tanke att den inte har sel,

är du mer inne på vitt kan vara värt att kolla så den vita inte bara har kvar tritium tavlan men fått nyare luminova visare (ser iofs ut att matcha)

jag tror explorern var sist med sel av sportklockorna

sen är det ju mkt snyggare med svart urtavla, här är min en 16550 ifrån 87

cheers
christian





Mycket fin! Ja, jag är spänd att få se den i alla fall så får vi se vad man kan göra.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
jag tycker den svarta ser fetare/skarpare ut i boetten och årtal 2000 stämmer nog rätt bra med tanke att den inte har sel,

är du mer inne på vitt kan vara värt att kolla så den vita inte bara har kvar tritium tavlan men fått nyare luminova visare (ser iofs ut att matcha)

jag tror explorern var sist med sel av sportklockorna

sen är det ju mkt snyggare med svart urtavla, här är min en 16550 ifrån 87

cheers
christian




Sen är det är snyggare med vit tavla, här är min från 05!
image.jpg
 

poormans

Rolex
jag skulle oavsett pris ta den med bäst boett/länk, matchande visare och tavla och bäst pris, sen kan man alltid skaka fram en till urtavla jag ska försöka fixa en vit tritum tavla till min så man kan byta lite om man vill

cheers
christian
 

kabro

Cartier
Vad tror ni, är det värt ett par Gustav Vasa extra för att få med cert och box, även om man kan göra upp affär hos AD på en klocka utan cert?
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Egentligen förstår jag inte hysterin kring B&P. Såvida inte klockan är tämligen ny och avsaknad av B&P kan väcka en del frågetecken eller det är frågan om ett samlarobjekt så har man väl ingen användning av B&P? Om en klocka är lättsåld eller inte är i första hand en prisfråga och det påverkar ju i båda leden. Dvs både när man köper och säljer. B&P ger heller ingen extra trygghet så spara hellre tusenlapparna och gör något roligt med dom isf att låsa fast dom i en box och ett papper.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Går den röda visaren på en 16570 att ställa separat (dvs är det en GMT-visare) eller följer den alltid timvisaren för 12-timmarstid?
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Går den röda visaren på en 16570 att ställa separat (dvs är det en GMT-visare) eller följer den alltid timvisaren för 12-timmarstid?
Den följer timvisaren, men timvisaren kan du ju enkelt dra tillbaka med minutvisaren efter att du ställt den röda GMT-visaren. Så du kan ha 2 tidszoner. Förstod jag rätt?
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Går den röda visaren på en 16570 att ställa separat (dvs är det en GMT-visare) eller följer den alltid timvisaren för 12-timmarstid?
Ja, i det yttre läget följer 24-timmarsvisaren den vanliga timvisaren. I näst yttre läge kan 12-timmarsvisaren snabbställas individuellt mot övriga visare. Mycket praktiskt när man byter tidszon
 
Topp