• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om SMPc spänne

mouqvist

Rolex
Tja!
Jag lyckas inte ta reda på om spännet till en Omega SMP ceramic har mikrojustering eller om det är likadant som hos de äldre modellerna
Tack för svar!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Riktigt synd är det, jag fick aldrig länken att passa min handled, antingen för löst eller för tight, trots att jag mixtrade med halvlänkar.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Mm, mikrojusteringen på mina subbar har gjort det svårt att uppskatta andra klockor med länkar där det inte går att justera on the go :(
 
Senast ändrad:

Stab Ein

Omega
Lösning:

image.jpg
 

Molgan

Cartier
Som jag sade, jag vet inte om claspet fungerar på en SMP, länken i sin helhet passar inte.
Claspet passar till PO GMT, 21mm luggar har den, men det är väl samma tapering som alla andra right?
Jag hoppas att detta blir std på alla seamasters framöver.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Som jag sade, jag vet inte om claspet fungerar på en SMP, länken i sin helhet passar inte.
Claspet passar till PO GMT, 21mm luggar har den, men det är väl samma tapering som alla andra right?
Jag hoppas att detta blir std på alla seamasters framöver.
Läste inte tråden så noga :)
Hur som helst så hade jag både smp och Sm300 ett tag. Såg inte att det skulle funka med att byta lås iaf. Jag kan dock ha fel, på PO verkar det ju funka då?
 

Molgan

Cartier
Juppz, på PO GMT passar det prima, men kan någon cementera att både 20mm, 21mm och 22mm luggar har samma tapering kan jag med bestämdhet säga att låset funkar på alla PO's. Framöver har jag möjlighet att kolla hur det ser ut mot SMP, men jag har inte alla delarna i den ekvationen i mina händer.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Är en PO GMT på bilden ovan ja, visste inte att de hade uppgraderat låset. Det var på tiden. Ploppen har ju ett liknande men mer kassaskåps-aktigt. PO 8500 42mm har 20mm mellan luggarna fö, men bör ju gå byta ut bara låset som sagt.
 
Topp