• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om SSL på Klocksnack.

JLC

Panerai
2-Faktor
I veckan införde IT-avd på mitt jobb ett filter som begränsar trafik till sidor som anses utgöra hot.

När jag försöker accessa KS hemsida säger filtret att ”this site used outdated or unsafe TLS security settings”.

Nån mer som nyligen råkat ut för samma?
Kör IE 11 på win/Office360 platform. Funkar inte heller med Crome. Ska testa Firefox.

(Skriver detta via mobilen då jag fortf inte kommer åt sidan).
7190886B-026D-4F6C-BCC2-9E9B8C278667.jpeg
 

Simon.x

Rolex
I veckan införde IT-avd på mitt jobb ett filter som begränsar trafik till sidor som anses utgöra hot.

När jag försöker accessa KS hemsida säger filtret att ”this site used outdated or unsafe TLS security settings”.

Nån mer som nyligen råkat ut för samma?
Kör IE 11 på win/Office360 platform. Funkar inte heller med Crome. Ska testa Firefox.

(Skriver detta via mobilen då jag fortf inte kommer åt sidan).
7190886B-026D-4F6C-BCC2-9E9B8C278667.jpeg

Tjena

Nej kommer in med IE samt FF i Win ;)
NSA har hittat dej :D


//Simon
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
KS har ett uppdaterat SSL Certificate och det fungerar på IE11 så du har nog utgående problem.
Vi ändrade till SSL i början på 2018 så ingen nyhet för sidan.

Screenshot 2018-11-16 at 08.52.52.png
 

mofo

Audemars
2-Faktor
hmm säger som ovanstående, de har sett dina länkar i bokmärkesfältet och vill att du ska jobba på arbetstid ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Får man inte skämta på forumet, med glimten i ögat och en positiv ton så borde man få det men jag noterar att alla inte uppskattar det o det gäller ju inte bara denna tråd.

Om man inte klarar av ett så pass snällt skämt, som man dessutom borde kunna förutse som ett brev på posten med tanke på frågans karaktär, så bör man använda sig av PM-funktionen till admin istället för att ställa frågan publikt.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Om man inte klarar av ett så pass snällt skämt, som man dessutom borde kunna förutse som ett brev på posten med tanke på frågans karaktär, så bör man använda sig av PM-funktionen till admin istället för att ställa frågan publikt.
Jo men min tanke vara att hjälpa om fler satt med samma problem. Tala för dig själv tack. Du talar inte för hela forumet. Använd i så fall” min åsikt är...”
 

TFK

Omega
Det är tydligt vad Klocksnack-abstinens kan göra med humöret... ;)

Har det hänt något med datuminställningarna? Jag har varit med om att datorns interna klocka fått fnatt vilket lett till en massa säkerhetsvarningar om "outdated certificates" etc.
 

D.Trump

Cartier
Om man inte klarar av ett så pass snällt skämt, som man dessutom borde kunna förutse som ett brev på posten med tanke på frågans karaktär, så bör man använda sig av PM-funktionen till admin istället för att ställa frågan publikt.
Jag klarar att ta ett skämt o tycker att det kan va trevligt att skämta om det görs i god ton, man behöver ju inte lägga ett spydigt skämt, Obs, min åsikt.
 
Topp