• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga om uppdrag

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
En av mina favoritmögelklockor beter sig underligt. Jag kan dra min Enicar Ultrasonic Sherpa Date hur mycket som helst verkar det. I morse drog jag den under fem minuter utan att det tog stopp. Jag hör inte heller att fjädern släpper. Någon som har ett tips om vad det kan vara?

Bild på skönheten.
MakFatC.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kanske är det en automat och du glömmer det varje gång du ser på den mögligt vackra pie-pan-liknande tavlan....ursnygg! :)

Jag har varit med om att det inte behöver "snäppa" i fjädern om den är av och du drar den fullt gång på gång...men kan inte det tekniska.
 
C

China

Guest
Kanske är det en automat och du glömmer det varje gång du ser på den mögligt vackra pie-pan-liknande tavlan....ursnygg! :)

Jag har varit med om att det inte behöver "snäppa" i fjädern om den är av och du drar den fullt gång på gång...men kan inte det tekniska.

Ja, det är rimligtvis fjädern eller något hjul i uppdragsmekanismen som är problemet. Med tanke på att det är Pappi som hanterat klockan, så ligger ett utslitet muffhjul nära till hands.;)
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Haha, tack för hjälpen! Precis nu drog jag fem drag och kom till stopp. Måste vara en av de där sällsynta tremetersfjädrarna från Enicar :D
 
Topp