• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga panelen:

M.M

Cartier
Frågan är:

Är det ok att bära två klockor samtidigt?
(på vardera handleden)

Eller är det endast i de fall man gjort affär och går hemåt med en ny klocka..?

Lekt med tanken att testa detta på en mer regelbunden basis, bara för att (jämvikt, nyhetens behag, öka cirkulationen av klockor m.fl. påhittade anledningar)...

Vad anser panelen, Dur el Moll?

(En enkel ödmjuk fråga då jag inte vet hur andra 'intresserade' ser på saken)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Nej, om du inte har en väldigt hög post inom någon stor klocktillverkare. Är inte många som kommer undan med det utan att bli idiotförklarad.
 
  • Like
Reactions: M.M

M.M

Cartier
Så här långt:
Så om man inte är en höjdare inom näringslivet eller inom klockindustrin eller hip hop-mogul och så verkar det som om man (jag) bör hålla sig undan det :)
 
  • Like
Reactions: J&B

Apansson

Torpare
Omegas president brukar väl köra två st, en speedy och en PO i guld har jag för mig. Justin Bieber brukar väl rocka 2st guld-DD's, en med isad ring och en utan. :D
 
  • Like
Reactions: M.M

4cie

Rolex
2-Faktor
Nej, finns dock en del profiler som har gjort det, vissa har lyckats mer än andra :D

Fidel Castro
301168d1278239669-maradonnas-watch-castro.jpg


Maradona som av någon anledning har på sig 2st Hublot
PHO-10Jun23-233684.jpg


Diego-Maradona-wears-Hublot-Watch-Big-Bang.jpg


Nicholas Hayek kör hårt
nicolas-g-hayek.jpg


Norman Schwarzkopf
Gen.Norman-Schwarzkopf.jpg


Olof Larsson på Nymans Ur
Olof-Larsson.jpg
 

M.M

Cartier
Nej, finns dock en del profiler som har gjort det, vissa har lyckats mer än andra :D

Fidel Castro
301168d1278239669-maradonnas-watch-castro.jpg


Maradona som av någon anledning har på sig 2st Hublot
PHO-10Jun23-233684.jpg


Diego-Maradona-wears-Hublot-Watch-Big-Bang.jpg


Nicholas Hayek kör hårt
nicolas-g-hayek.jpg


Norman Schwarzkopf
Gen.Norman-Schwarzkopf.jpg


Olof Larsson på Nymans Ur
Olof-Larsson.jpg

Castro gör det klockrent! Revolucion Rolex! Svårt att nå upp i dessa höjder...
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Så här långt:
Så om man inte är en höjdare inom näringslivet eller inom klockindustrin eller hip hop-mogul och så verkar det som om man (jag) bör hålla sig undan det :)
Inte inom näringslivet i sig utan specifikt klockindustrin, såg att någon annan tog upp det men Nymans urs ägare brukar köra med två. Sedan sedan kan några andra komma undan med det, såg Maradona och Castro nämnas i tråden. Eller som Andy Warhol som använde klocka men aldrig drog upp den eller ställde tiden, det var ett smycke enbart enligt honom.
 
  • Like
Reactions: M.M

M.M

Cartier
Mars
Gör det DU känner för. :pompus:[/quot
Inte inom näringslivet i sig utan specifikt klockindustrin, såg att någon annan tog upp det men Nymans urs ägare brukar köra med två. Sedan sedan kan några andra komma undan med det, såg Maradona och Castro nämnas i tråden. Eller som Andy Warhol som använde klocka men aldrig drog upp den eller ställde tiden, det var ett smycke enbart enligt honom.

PG läste jag som PG Gyllenhammar. Men jag kan ha fel..
 

Ekan

Breitling
Jag körde med två ett tag i högstadiet. Jag hade en Casio ATC-1000 med höjdmätare, barometer och termometer på vänstern och en Casio med miniräknare och telefonbok på vänstern. Funkade väldigt bra, fick massor med uppmärksamhet ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Fast tanken slog mig också ganska nyligen, i detta fall med en Sony smartwatch 2 som används tillsammans med Sony Xperia Z1 för att även kunna ha kontroll över telefonen via klockan.

Buy-Sony-Xperia-SmartWatch-2.jpg


Men vad gör man som en klocknörd med dessa smartklockor när man inte klarar sig utan en mekanisk klocka på armen? för faktum kvarstår ju att använda två klockor ser helskumt ut.
 
  • Like
Reactions: M.M
Topp