• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga panelen:

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Va fan e det med folk o dessa jävla frågor "kan man", "bör man", "ska man".
Bestäm själv eller skaffa en livscoach som hjälper dig med alla beslut.


J
Han ställde en fråga och fick svar på vad de flesta på KS tycker. Men självklart finns inte något "inte kan" eller inte ska". Gör som du själv tycker och skit i andra, så länge det inte skadar andra är det helt upp till dig själv. Det är endå lite roligt med folk som kör sitt eget race :cigar: Kan även hålla med Jens om att folk är lite för nervösa som måste fråga om det går bra först.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Nej, finns dock en del profiler som har gjort det, vissa har lyckats mer än andra :D


Norman Schwarzkopf
Gen.Norman-Schwarzkopf.jpg

Angående Norman Schwarzkopf så hade han två klockor under Gulf-kriget för att en var ställd på lokal tid och den andra för Washington DC (östkust tid)

Kanske en GMT hade fungerat istället..... ;)
 
  • Like
Reactions: M.M

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Angående Norman Schwarzkopf så hade han två klockor under Gulf-kriget för att en var ställd på lokal tid och den andra för Washington DC (östkust tid)

Kanske en GMT hade fungerat istället..... ;)
Nu börjar jag gå lite väl OT så ber om ursäkt i förväg. Men dykaren som Schwartzkopf är en Seiko som om jag minns rätt såldes på en välgörenhetsaktion för ett tag sedan och den andra har jag för mig är en Rolex DJ.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Är det inte bättre att ha en klocka, typ GMT om man vill ha flera tidsangivelser :)

Edit: såg @slimjims kommentar nu....
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Frågan är:

Är det ok att bära två klockor samtidigt?
(på vardera handleden)

Eller är det endast i de fall man gjort affär och går hemåt med en ny klocka..?

Lekt med tanken att testa detta på en mer regelbunden basis, bara för att (jämvikt, nyhetens behag, öka cirkulationen av klockor m.fl. påhittade anledningar)...

Vad anser panelen, Dur el Moll?

(En enkel ödmjuk fråga då jag inte vet hur andra 'intresserade' ser på saken)
Frågan du måste ställa dig är: Är jag en verkansman eller en mellanmjölksman?
Är svaret att du verkar i effekt? Då mantlar du upp en fet dubbelpipa och rockar dom som det vore 1945.
Så svaret är JA, tveklöst, alltid dubbelt...
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
@M.M och alla andra Jag känner att jag måste utveckla teorierna så att vi kan bottna fullt ut i detta.
Man säger ofta nej till det man inte förstår eller till det som faller utanför flockens ramverk, man vill vara konform. Man vill sticka ut fast inom ramen för vad som är acceptabelt.
Dubbelpipan är ett kall, inte ett val.
För att förstå dubbelpipan måste du förstå Wagner....
Vill du känna dig som Col Kilgore nedan när du vaknar upp varje morgon....då är det för dig.
 

M.M

Cartier
Frågan du måste ställa dig är: Är jag en verkansman eller en mellanmjölksman?
Är svaret att du verkar i effekt? Då mantlar du upp en fet dubbelpipa och rockar dom som det vore 1945.
Så svaret är JA, tveklöst, alltid dubbelt...

Möjligen minimjölksversionen, bär mer sällan en klocka öht än mindre att det blir dubbelt upp. Tyvärr. Näst senaste Seikon A829-6019 sitter på armen senaste tiden. Senaste (seiko a829-6000) ligger fungerande (?) men utan packning för baklocket och därför useless på den fria armen... Om jag får liv i den så ska jag lägga upp en bild med greenage mean time, lokal tid, tokyo- och NY dito.
1543249731234614418825.jpg

Håll till godo.
 

M.M

Cartier
@M.M och alla andra Jag känner att jag måste utveckla teorierna så att vi kan bottna fullt ut i detta.
Man säger ofta nej till det man inte förstår eller till det som faller utanför flockens ramverk, man vill vara konform. Man vill sticka ut fast inom ramen för vad som är acceptabelt.
Dubbelpipan är ett kall, inte ett val.
För att förstå dubbelpipan måste du förstå Wagner....
Vill du känna dig som Col Kilgore nedan när du vaknar upp varje morgon....då är det för dig.

"No animals were harmed in making this film"
 
Topp