• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fråga Rolex 580 Endlinks

calzone

Vacheron
Som ni säkert har sett är jag på jakt efter ett par Rolex 580 Endlinks, Har uppmärksammat att det finns 2 olika varianter som ni kan se på bilden. Är båda Orginal ?, Isåfall vilken av dom andvändes på 80-talet ?. Sen har man ju sett att 580 aftermarket endlinks är ganska vanligt på EbaY sån skit vill man ju inte ens ta i med tång !. Så hur svårt är det för en expert att yttra sig om äktheten om man råkar få tag på aftermarket ?

hmmmmmmmm_zps9ce916dc.jpg



Tacksam för tips :D
 

jabla

Sarlacc
Som ni säkert har sett är jag på jakt efter ett par Rolex 580 Endlinks, Har uppmärksammat att det finns 2 olika varianter som ni kan se på bilden. Är båda Orginal ?, Isåfall vilken av dom andvändes på 80-talet ?. Sen har man ju sett att 580 aftermarket endlinks är ganska vanligt på EbaY sån skit vill man ju inte ens ta i med tång !. Så hur svårt är det för en expert att yttra sig om äktheten om man råkar få tag på aftermarket ?

hmmmmmmmm_zps9ce916dc.jpg



Tacksam för tips :D

Tror du skall ha den till höger, den andra verkar vara gjord för boetter utan lugholes.
Om varianten till vänster funnits orginal vet jag inte.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ser ut som om den högra stämmer bättre överens med mina. Men små stål/plåtdetaljer är ju inte så svårt att piratkopiera direkt

Tror det är rätt vanligt att alla möjliga olika fake end-links har samma siffror på sig, kommer inte ihåg om det är typ 455 eller nått liknande som det brukar stå på dem...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Man kan undra varför de tar sig tid att kopiera bitarna men sedan stämplar helt andra siffror? Kanske slipper problem från de högre makterna då..
Eller så sparar man pengar genom att stämpla samma på alla - behöver ju bara ett verktyg för att stämpla samma siffra
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Får man fråga varför du köper aftermarket ? :(, Isåfall är det falsk marknadsföring om säljaren demonstrerar en bild som visar 580 men i själva verket är 455. Jag skulle alldrig köpa aftermarket inte när det gäller Rolex !
Jag ville prova på flingan innan jag pyntade $1000 på en riktig 93150. Man får ju 580 bitar bara att de är felaktigt stämplade.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Och precis som du säger så förtjänar en Rolex liksom en Tudor endast äkta vara!
Har gjort samma som du, köpte en billig after market länk och endlinks till min flinga. Men fick tag på en riktig rolex 78360 länk som funkade både på Flingan och min DJ sen - mkt bättre känsla att montera på ;)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Meeeen - dyrt att köpa lösa 93150 länkar... Därför köpte jag en 78360 som oxå är en 20mm oyster
 
Topp