• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

frågade efter en stålrolex på shipol....

M021

Rolex
2-Faktor
Gråhandlare vet jag ej,men jämför du rolex 116515ln som ligger på 219' hos nymans kostar 196' med växlingskurs.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Är det inte så att de bara inte orkar svara på alla frågor om priset för att folk vill jämföra med "fina gatan" hemma? De får ju inte sälja mer ändå, typ.

Jag försvarar inte tanken, utan bara en idé om hur de tänker...

Köper nån en Rolex för 40-50 papp "på studs" på en flygplats?
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Okej, jag har inte ens reflekterat om priserna på schiphol är tax free.Kikade vid ett tillfälle och såg ingen större skillnad men kan mycket väl ha fel, gick in och blev dåligt bemött, kollade priset och gick ut. Fick för mig att du inte kan ha europeiskt pass och måste flyga utanför europa för det. Men när du säger det så kanske det endast gäller med global blue. Ser nu på hemsidan att dom nämnder tax free. Hoppas någon kan tydligöra detta då jag vet att heathrow har billigare klockor, men anledningen vet jag ej,,
Läs min guide, är samma pris oavsett vilken nationalitet du har eller vart du flyger. Har själv köpt tre klockor på Schiphol utan problem. Servicen är rätt kass, svensken om han jobbar kvar är bra att ha och göra med.

På Heathrow gäller samma sak. Både UK och Holland fick undantag från tax-free regeln vid inträde i EU.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Är det inte så att de bara inte orkar svara på alla frågor om priset för att folk vill jämföra med "fina gatan" hemma? De får ju inte sälja mer ändå, typ.

Jag försvarar inte tanken, utan bara en idé om hur de tänker...

Köper nån en Rolex för 40-50 papp "på studs" på en flygplats?
Har jag gjort några gånger se ovan, omsättningen just på Schiphol är enorm.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Var där torsdag förra veckan och då hade dom de flest stålmodellerna i lager, och ja det är bra priser 114060 låg på 5086euro, det är ca 44k vilket är ca 23% under svenskt listpris med dagens eurokurs, ungefär samma rabatt på alla sportklockorna i stål.
Najs prajs! Det är ju vad en beggad på C24 kostar
 
Topp