• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor angående gamla fickklockor.

Almajidy

Breitling
Hej, detta är mitt första inlägg jag gör här i gruppen så jag hoppas det blir bra! Om det är något jag kan förbättra så får ni absolut säga det.

Jag fick tag i två stycken fina gamla klockor som jag köpte för "bra" pris i min värld. Klockorna är gamla och slitna, ena glaset är borta samt minut visaren. Samtisigt som de är stämplat 18k så tror jag endå dom har något sorts värde i sig.
( Bilder finns längre ned. )

Jag undrar :
Vad kostar en sådan klocka i använt skick?
Hur många gram guld finns de i en klocka?
Kan man veta hur gammal dom är?
Är dem vanliga eller ovanliga?
Har ni någon typ av info eller något så tveka absolut inte på höra av er!

Mvh A!
 

Bilagor

  • IMG_2681.JPG
    IMG_2681.JPG
    125.1 KB · Visningar: 100
  • IMG_2676.JPG
    IMG_2676.JPG
    103.9 KB · Visningar: 97
  • IMG_2670.JPG
    IMG_2670.JPG
    74.4 KB · Visningar: 98
  • IMG_2671.JPG
    IMG_2671.JPG
    92.3 KB · Visningar: 98
  • IMG_2673.JPG
    IMG_2673.JPG
    71.4 KB · Visningar: 95
  • IMG_2675.JPG
    IMG_2675.JPG
    88.3 KB · Visningar: 98
  • IMG_2676.JPG
    IMG_2676.JPG
    103.9 KB · Visningar: 91
  • IMG_2681.JPG
    IMG_2681.JPG
    125.1 KB · Visningar: 92
Senast ändrad:

M.U

Rolex
Hej och välkommen till klocksnack! jag skulle rekommendera att flytta den här tråden till forumdelen vintage! Då dom har enorm kunskap :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
18K-savonetten får du cirka 6-6,5 för, enbart guldvärde (detta gäller om den inte har en "snål-stålring" i sig).
Omegan, kanske 5-600 en bra dag?
 

Almajidy

Breitling
18K-savonetten får du cirka 6-6,5 för, enbart guldvärde (detta gäller om den inte har en "snål-stålring" i sig).
Omegan, kanske 5-600 en bra dag?
Oj det var verkligen mer en vad jag trodde. Kan jag öppna upp den och titta om de är en ¨snål-stålring¨ eller måste man demontera hela klockan för de?Tusen tusen tack för att du tog dig tid och svarade på mina funderingar. Mvh A :)
 
Topp