• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj 3.11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Jag sålde den till @Sebastard
När jag köpte den så fick jag denna bild skickad till mig för att tydligt se märkena.
A7175192-7FD0-4641-AB80-933D1B83FF4D.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@ANALOGUE har bara 14st wristshots rakt framifrån. Undrar hur många foton ni tror det behövs för att få den såld. 15st? 20st?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
@ANALOGUE har bara 14st wristshots rakt framifrån. Undrar hur många foton ni tror det behövs för att få den såld. 15st? 20st?
Om du inte är intresserad måste du inte kolla på alla bilder? Eller vad är vitsen med göra dig lustig över att det är många bilder i min annons? tänker att folk som är intresserade generellt uppskattar fler bilder. Varför frågar de annars alltid om fler bilder hela tiden?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om du inte är intresserad måste du inte kolla på alla bilder? Eller vad är vitsen med göra dig lustig över att det är många bilder i min annons? tänker att folk som är intresserade generellt uppskattar fler bilder. Varför frågar de annars alltid om fler bilder hela tiden?
Jag MÅSTE ju scrolla ner förstår du väl? Jag måste ju veta om det finns en ände på det…. kanske finns det ett intressant foto i slutet som visar bandhornens polering eller liknande…Klart jag bara måste scrolla hela den långa vägen till botten. Kalla det OCD, vad du vill…. Men givetvis kan jag inte motstå att scrolla hela den långa vägen ner enda till botten. Ungefär som att du måste läsa allt detta trots att det saknas radbyte.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag MÅSTE ju scrolla ner förstår du väl? Jag måste ju veta om det finns en ände på det…. kanske finns det ett intressant foto i slutet som visar bandhornens polering eller liknande…Klart jag bara måste scrolla hela den långa vägen till botten. Kalla det OCD, vad du vill…. Men givetvis jag inte motstå att scrolla hela den långa vägen ner enda till botten. Ungefär som att du måste läsa allt detta trots att det saknas radbyte.
Och sådana foton fanns där nere, som du misstänkte. Men du önskar att jag ändrade ordning pga din oförmåga att lämna en annons du inte är intresserad av.

Rimligt skäl att göra sig lustig på annans bekostnad.

Hade såklart kunnat vara rimligt att ändra ordning samt ta bort några WS, men det går ju också, om man nu faktiskt vill hjälpa ngn, att skicka ett sådant tips på pm.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och sådana foton fanns där nere, som du misstänkte. Men du önskar att jag ändrade ordning pga din oförmåga att lämna en annons du inte är intresserad av.

Rimligt skäl att göra sig lustig på annans bekostnad.

Hade såklart kunnat vara rimligt att ändra ordning samt ta bort några WS, men det går ju också, om man nu faktiskt vill hjälpa ngn, att skicka ett sådant tips på pm.
Det är ett hårt liv, hoppas du överlever. Det var så sjukt roligt att jag hoppades du kunde bjuda på den utan att bli knäckt.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Funderar på att samma profil dels säljer en ny bb58 och dels säljer en begagnad, båda dyker upp med bara några dagars mellanrum. Blir nyfiken på anledningen.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Varför ska det vara något konstigt med det?
Mest spännande att man precis tar ut samma klocka samtidigt som man lägger den gamla till försäljning och sedan direkt lägger upp den nya klockan också. Något som inte klickat med klockan och som man plötsligt insett? Säger inte att det var något fel på annonserna 😊
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mest spännande att man precis tar ut samma klocka samtidigt som man lägger den gamla till försäljning och sedan direkt lägger upp den nya klockan också. Något som inte klickat med klockan och som man plötsligt insett? Säger inte att det var något fel på annonserna 😊
Handlar väl snarare om att försöka tjäna en hacka/klocka gissar jag.
 
Jag MÅSTE ju scrolla ner förstår du väl? Jag måste ju veta om det finns en ände på det…. kanske finns det ett intressant foto i slutet som visar bandhornens polering eller liknande…Klart jag bara måste scrolla hela den långa vägen till botten. Kalla det OCD, vad du vill…. Men givetvis jag inte motstå att scrolla hela den långa vägen ner enda till botten. Ungefär som att du måste läsa allt detta trots att det saknas radbyte.
Guld
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Idén är god men om du skrollar igenom tråden ser du hur mycket det gnabbats. Och om även du är så intresserad av att räkna någon annans bilder kan du glädeligen få göra det i eget sällskap.
Minst flera personer har undvikit att bli förda bakom ljuset beroende på den här tråden. (Och framförallt den förra som låstes). Om man har problem med att annonser granskas ska man nog fundera på sin attityd till försäljning här. Transparens är enbart gott.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Minst flera personer har undvikit att bli förda bakom ljuset beroende på den här tråden. (Och framförallt den förra som låstes). Om man har problem med att annonser granskas ska man nog fundera på sin attityd till försäljning här. Transparens är enbart gott.

Ja och förutom det så inte minst är det en hel del information som kommer fram i en sån här tråd. Inte enbart att den eller den har en felaktig annons utan vad som är fel med respektive klocka eller med beskrivningen av den. Många ggr har säljaren för att inte tala om andra, ingen aning om det som framkommer. Det är emellanåt en av de mer informativa typerna av trådar på detta ställe.
 

edlundd

Cartier
Minst flera personer har undvikit att bli förda bakom ljuset beroende på den här tråden. (Och framförallt den förra som låstes). Om man har problem med att annonser granskas ska man nog fundera på sin attityd till försäljning här. Transparens är enbart gott.
Selektivt svar. Vi pratade om att bifoga X antal bilder och inte bedrägeri. Uppenbarligen är det bra sålänge tråden är seriös, så försök inte få det till att jag skulle tycka si eller så om transparens. Vidare bevis på kontinuerlig dagisnivå här.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp