• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj

Fredig

Cartier
Varför är vissa varumärken censurerade på bild men inte i text? Är det för att ingen ska kunna googla fram och stjäla bilderna? Det kanske finns någon rimlig förklaring men jag tyckte bara att det såg lite lustigt ut och blev nyfiken på anledningen bakom det. :)
https://klocksnack.se/threads/rensning-i-garderoben-m-l.139184/
@Fredig

Lagt upp på exempelvis Facebook också där de är strikta med varumärken och försäljning. Endast gjort det för att inte inlägg ska tas bort. Hoppas ni förstår. Är det inte accepterat här så kan jag redigera mitt inlägg. :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Lagt upp på exempelvis Facebook också där de är strikta med varumärken och försäljning. Endast gjort det för att inte inlägg ska tas bort. Hoppas ni förstår. Är det inte accepterat här så kan jag redigera mitt inlägg. :)
Det är inget problem eller regelbrott på något sätt, jag var som sagt bara nyfiken då jag tyckte att det såg lite lustigt ut. Lycka till med försäljningen! :)
 

Fredig

Cartier
Det är inget problem eller regelbrott på något sätt, jag var som sagt bara nyfiken då jag tyckte att det såg lite lustigt ut. Lycka till med försäljningen! :)
Det förstår jag mycket väl. Tycker själv att reglerna är väldigt udda. Men om folk vill ha bevis på att varorna är hos mig så är det bara att höra av sig ang bevis! :D
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Screenshot_20201005-094001_Chrome.jpg

Hejsan hoppsan @Thesonofagun! Reglerna medger en post/bump per dag!
 

stigge

Omega
2-Faktor
@Watchstudent
Annonsen blir inte bättre map kvällstidningsrubrik med versaler och 4st utropstecken;)

 
@Watchstudent
Annonsen blir inte bättre map kvällstidningsrubrik med versaler och 4st utropstecken;)

Haha. Rubriken verkar ha fångat ditt intresse ;)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag vet att det är accepterat att sälja nya Rolex över list men att sälja Xbox Series X med påslag är bara ruttet. Håll er till Blocket.
Är det något speciellt med era Xbox @KenKun och @cheesebrickz som gör att ni begär mer än listpris?

Det är verkligen, verkligen dags att börja ta betalt för att få annonsera på Lifestyle.
Ska använda pengarna till en PS5, som är fullbokat. Gör en bytesannons då 🤷‍♀️
 
För att det är en spekulationsvara. Lycka till att övertyga någon om att den kommer kunna sälja din Xbox ännu dyrare när fler når marknaden.

Varför skulle jag övertyga någon om det? Det är många som inte får chansen att köpa en konsol förens senare i år / januari. Flera är beredda att betala högre för att få ett ex vid release.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Varför skulle jag övertyga någon om det? Det är många som inte får chansen att köpa en konsol förens senare i år / januari. Flera är beredda att betala högre för att få ett ex vid release.
Du gjorde jämförelsen med rolex, inte jag. En bidragande anledning till att man kan sälja en ny sådan för mer än listpriset är förhoppningen om att värdet kommer fortsätta stiga.
 
Du gjorde jämförelsen med rolex, inte jag. En bidragande anledning till att man kan sälja en ny sådan för mer än listpriset är förhoppningen om att värdet kommer fortsätta stiga.
Eftersom jag även skrev supply and demand så tog jag kanske för givet att jag var tillräckligt tydlig. Rolex blev exempel pga forumet.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag vet att det är accepterat att sälja nya Rolex över list men att sälja Xbox Series X med påslag är bara ruttet. Håll er till Blocket.
Är man dum nog och köper den över list får man ju skylla sig själv :D

Lär ju knappast vara svårt att få tag i en om man bara väntar lite, men somliga är ju otåligare än fan och då är det väl upp till dem om dem vill betala premium?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Hook @Leben

Det är verkligen, verkligen, verkligen dags att börja ta betalt för Lifestyle-annonerna när till och med de värsta ocker-annonserna a´la Blocket börjar dyka upp. Lär dessutom bumpas i tre evigheter och ta plats från annat mer relevant.

Inte för att det är så särskilt mycket relevant längre iofs. Gott om använda och trasiga kläder till förra årets reapriser och diverse spruckna mobiler vimlar det däremot av, även det något som borde kosta att få annonsera ut.

 
@Hook @Leben

Det är verkligen, verkligen, verkligen dags att börja ta betalt för Lifestyle-annonerna när till och med de värsta ocker-annonserna a´la Blocket börjar dyka upp. Lär dessutom bumpas i tre evigheter och ta plats från annat mer relevant.

Inte för att det är så särskilt mycket relevant längre iofs. Gott om använda och trasiga kläder till förra årets reapriser och diverse spruckna mobiler vimlar det däremot av, även det något som borde kosta att få annonsera ut.

5x prishöjning, fint
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
5x prishöjning, fint

Ett utmärkt sätt att få in en peng till driften också om Lifestyle skulle kosta. Betalar min Premium-avgift för att stötta driften, men så som Lifestyle köp&sälj har utvecklats är det svårt att se vad det egentligen tillför forumet förutom att ett gäng snålisar ;) vill slippa lägga 50 spänn på en Blocket-annons.
 

ToolDiver

KS Explorers Club
@Hook @Leben

Det är verkligen, verkligen, verkligen dags att börja ta betalt för Lifestyle-annonerna när till och med de värsta ocker-annonserna a´la Blocket börjar dyka upp. Lär dessutom bumpas i tre evigheter och ta plats från annat mer relevant.

Inte för att det är så särskilt mycket relevant längre iofs. Gott om använda och trasiga kläder till förra årets reapriser och diverse spruckna mobiler vimlar det däremot av, även det något som borde kosta att få annonsera ut.

:p
 
Topp