• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@Stålsubben

Som jag fattar det på din annons så menar du att det inte ska vara några index på denna modell??...
vilket är fel .. index är bara borta dessvärre här är samma modell fast korrekt tavla :
https://klocksnack.se/threads/vinta...-mot-omega-eller-cartier.100950/#post-2556275

2B8CB4F3-EA38-4568-9842-12B2CBCD218A.jpeg


Får kanske editera att index fattas ?
Hej,
Tavlan på min klocka ser precis ut som den du länkat till. Det är kanske svårt att se på bilden men index utgörs av att man slipat ner i kanten på tavlan, det är inget som saknas. Det är alltså inga monterade index på den du länkat heller.
 

5366

Omega
00629A4C-6710-43F6-B64F-49677E60BCF4.jpeg
Nja, nu har jag några tidstypiska boetter att jämföra med. Både polerade och icke polerade. Den 16760 jag säljer ska ge plats för en annan och då just min 16760 är ovanligt fin tyckte jag att den var ett bra säljobjekt för någon annan att njuta av.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
00629A4C-6710-43F6-B64F-49677E60BCF4.jpeg
Nja, nu har jag några tidstypiska boetter att jämföra med. Både polerade och icke polerade. Den 16760 jag säljer ska ge plats för en annan och då just min 16760 är ovanligt fin tyckte jag att den var ett bra säljobjekt för någon annan att njuta av.
Kanske det sämsta svaret någonsin på varför du benämner en klart polerad klocka som "knivskarp opolerad".
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Annonsen är fortfarande oförändrad och inga bättre bilder har publicerats. Likt något VRF (tror jag?) borde det vara bannlyst att annonsera klockor som orörda.
Svårt att förbjuda vissa ord eller termer, dock är det ju ingen som tror på att detta exemplar är opolerat. Folk kan ju ordbajsa bäst dem vill i sina annonser men skicket bedöms nog bättre av köparen än av säljaren!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Svårt att förbjuda vissa ord eller termer, dock är det ju ingen som tror på att detta exemplar är opolerat. Folk kan ju ordbajsa bäst dem vill i sina annonser men skicket bedöms nog bättre av köparen än av säljaren!
Tror inte att det skulle vara så svårt. Det är många som är snabba att kommentera när något är galet med en annons. Även om de flesta skulle tycka att den ser polerad ut så finns det nog vissa som inte skulle göra det.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tror inte att det skulle vara så svårt. Det är många som är snabba att kommentera när något är galet med en annons. Även om de flesta skulle tycka att den ser polerad ut så finns det nog vissa som inte skulle göra det.
Finns jättebra och snabb hjälp att få, därför denna tråd måste få finnas kvar och fungera :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är det inte dags att låsa upp den ”riktiga” tråden om annonserna @Hook @Leben ?

Det känns rätt märkligt att den är låst medan samma diskussion pågår och är ok i den här tråden. Har tryckt på anmäl-knappen tidigare med samma fråga men utan åtgärd eller återkoppling så jag tar det öppet istället.

I och med att Klocksnack inte tar ansvar för försäljningarna är det rimligt att det kan ske en internkontroll där medlemmarna kan hjälpa varandra att uppmärksamma uppenbara felaktigheter så som Rolex som diskuteras ovan. Kan vi hjälpa varandra ska vi hjälpa varandra.

Ge varningar/stäng av de medlemmar som inte kan hålla sig till ämnet och ha god ton istället för att låsa trådar som är till hjälp för majoriteten.

//Agent Smith
 
Senast ändrad:

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Är det inte dags att låsa upp den ”riktiga” tråden om annonserna @Hook @Leben ?

Det känns rätt märkligt att den är låst medan samma diskussion pågår och är ok i den här tråden. Har tryckt på anmäl-knappen tidigare med samma fråga men utan åtgärd eller återkoppling så jag tar det öppet istället.

I och med att Klocksnack inte tar ansvar för försäljningarna är det rimligt att det kan ske en internkontroll där medlemmarna kan hjälpa varandra att uppmärksamma uppenbara felaktigheter så som Rolex som diskuteras ovan. Kan vi hjälpa varandra ska vi hjälpa varandra.

Ge varningar/stäng av de medlemmar som inte kan hålla sig till ämnet och ha god ton istället för att låsa trådar som är till hjälp för majoriteten.

//Agent Smith

Håller med, anledningen att gamla tråden blev låst är ju för att folk inte kan bete sig... temp banna folk som inte kan följa reglerna istället för att låta hela forumet lida av konsekvenserna.
 

Tapiren

Cartier
Vilken typ av insert har då jag?

Min spontana reaktion är att det påminner mer om det i den diskuterade annonsen, än det på referensbilden?
9F41C829-F878-4EAF-97AC-A7FEB2614E54.png
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken typ av insert har då jag?

Min spontana reaktion är att det påminner mer om det i den diskuterade annonsen, än det på referensbilden?
9F41C829-F878-4EAF-97AC-A7FEB2614E54.png
Ditt förefaller vara ett Rolex original och jag skulle inte vilja påstå att det har några typiska likheter med det i annonsen.
Det har förekommit vissa variationer i typsnitten genom åren och då främst olika tjocklek på siffrorna.
 

Tapiren

Cartier
Ditt förefaller vara ett Rolex original och jag skulle inte vilja påstå att det har några typiska likheter med det i annonsen.
Det har förekommit vissa variationer i typsnitten genom åren och då främst olika tjocklek på siffrorna.
Tack! Jag har nu vässat ögonen och visst finns det en skillnad, när man väl sett den och vet var man ska leta är den ganska tydlig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp