• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

frågor om chrono24

meuller

Omega
Jag är inte helt säker om jag postar denna tråd på rätt ställe eller om det finns någon liknande så jag passar på att reda nu be om ursäkt om så är fallet. :)

Jag har länge trånat efter en Breitling Superocean heritage och är väldigt lockad av priserna på http://www.chrono24.se. Där i ganska många av fallen, medföljer cert och box och hela köret. Du köper en ny SO H för 18 000 kr i runda slängar!
Vad jag undrar är om dessa "trusted seller since.." är att lita på fullt ut? Är det någon som har erfarenhet av köp på chrono?
Det andra jag undrar är hur man gör med frakt och eventuella skatter som jag gärna vill undvika. Går det att tillexempel, märka sin order som "gåva" eller liknande för att slinka obemärkt igenom tullen?

MVH

Meuller
 

meuller

Omega
tack för tipsen. Får kolla upp eventuella säljare, är det någon här på KS som vill sälja sin Breitling heritage så är jag intresserad :)
 

meuller

Omega
Ja den svarta är otroligt fin, den blå med vit urtavla gillar jag starkt.
Har även testat de nya modellerna med svart urtavla och bezel i roséguld.
Och jag är hooked! ☺ ;)
 

henel321

Breitling
2-Faktor
Jag var väldigt sugen på en Blå SOH 46 mm tills jag provade den. Jag tyckte kvaliten och utseendet på själva caset var ganska beigt och lite småtråkigt, ingen rolig känsla alls och min Oris-beater känns både roligare och faktiskt bättre kvalitetsmässigt.

Däremot var meshet riktigt trevligt men det kan man ju få med en Transocean Chrono också... ;)
 

meuller

Omega
Meshet är mycket fint! Transen är väl lite dyrare än SOH?
Och jag är inte riktigt i position att slänga iväg mer än 25
På ett ur. Har funderat på att om jag köper en SOH även införskaffa
Ett croco-band. Den lite nertonade stilen på SOH hade passar perfekt
I mina ögon :)
 
Topp