• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor om Rolex armband

lappy17

Basic
Skulle ngn som är kunnig på Rolex vintage armband kunna pm:a mig....jag behöver lära mig lite om en sak. Tack!

Varför inte bara fråga här?
Kändes lite pratigt att hålla en konversation med en person i en tråd....message kändes lämpligare. Nåväl: jag köpte en Datejust 1601 från 1966 i bra skick. Den har ett armband av modell 7206/58 från år 1967 i riktigt bra skick så vitt jag kan bedöma. Nu har jag upptäckt att dessa armband ofta är väldigt åtråvärda, verkar som att de ofta säljs till priser av $1500-$2000, och då ofta till personer som vill ha dom till sina submariners eller andra dyrgripar. Stämmer min uppfattning om värdet på armbandet? Finns det ngn hake?

Kändes lite pratigt att hålla en konversation med en person i en tråd....message kändes lämpligare. Nåväl: jag köpte en Datejust 1601 från 1966 i bra skick. Den har ett armband av modell 7206/58 från år 1967 i riktigt bra skick så vitt jag kan bedöma. Nu har jag upptäckt att dessa armband ofta är väldigt åtråvärda, verkar som att de ofta säljs till priser av $1500-$2000, och då ofta till personer som vill ha dom till sina submariners eller andra dyrgripar. Stämmer min uppfattning om värdet på armbandet? Finns det ngn hake?
Länken är värd så mycket ja. Om den är i hyggligt skick. Passar bäst till en GMT.

Samma här :)
Nu saknas bara en bild :)
Självklart!
20180517_204258.jpg 20180517_204319.jpg

Väcker liv i denna tråd igen...nu funderar jag på att sälja mitt 7206/58-armband. Men efter att ha forskat lite så har jag fått intrycket att det är ett veritabelt minfält med massor av kopior i omlopp. Finns det något sätt att med 100% säkerhet verifiera att det är äkta?

Bästa är att posta så tydliga bilder som möjligt på detaljer så som spännet och alla märkningar på länken. De flesta(alla?) kopior har avvikelser från originalen

Tillbaka
Topp