• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor om Speedmaster

Tony

Omega
Har några frågor angående Speedmaster.
Har läst i forumet där man ibland nämner "3570" när man pratar om Speedyn. Var hittar jag detta numret på mitt cert? På mitt cert står "ref no" och "mov no". Men inget nummer som liknar "3570".
Kvittot på min klockan är från 1983. Hur vet jag vad det är för glas på min klocka? Någon medlem som kan förklara lite för mig?
Tack på förhand.
 

Tony

Omega
GZU2wS1.jpg
 

Tony

Omega
Vad är det för skillnad på "mov no" och "ref no"?
Vilket nummer är unik för just min klocka? Vill ju inte posta klockans unika nummer på webben. :)
 

POO

Panerai

Speedmastern finns i massa olika modeller eller referenser, men bara en är i rakt nedstigande led släkt med klockan som ursprungligen bars på månen och bara dessa har använts av NASA där av "moon-watch". Generationen månklocka efter din har referensnummer 3570 någonting det är därför du sett det användas.
 

Tony

Omega
Vintage92: Tack för ditt inlägg. Blev väldigt glad att veta att min Speedy är fin. Jodå, jag är glad att jag fick klockan av min far. Klockan kommer jag inte att säljas eller bytas. :)
Hur vet du att det är en 1171-länk? Det står bara en 3-siffrig siffra på länken.
 

POO

Panerai
Grattis! Du har en väldigt fin Speedy 145.022 med en 1171 länk, som är den snyggaste länken Omega har tillverkat. Äger hellre din än en 3570, dock är det väl en smaksak.

Borde det inte rimligtvis vara 1450022? Eftersom det står så på certet?
Jag har förövrigt ingen aning om eventuella skillnader!
 

Icaras

Rolex
Borde det inte rimligtvis vara 1450022? Eftersom det står så på certet?
Jag har förövrigt ingen aning om eventuella skillnader!
Ingen större skillnad på en 0:a mindre vad jag vet. Vanligtvis skriver Omega själva med punkter för att skilja.
Vad siffrorna exakt står för vet jag inte :)
 

Tony

Omega
Stämmer det safirglas och hesaliteglas har olika utseende när man tittar på den i profil?
 

Tony

Omega
Icaras: Har för mig att det var en av kraven som NASA ställde gällande glaset; att det inte ska splittras.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
1450022 och cal 861
På spännet sitter siffror vilken länk (fyra siffror) det är och på end linksen står det en tre siffrig.
 
Topp