• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor om Zenith (El Primero Rainbow Flyback)

Hej!

Jag är ganska ny på forumet och har egentligen snöat in på vintage Omegor. På sista tiden har jag ock hittat andra klockor som lockar mig. Framför allt klockan i överskriften. Jag har dock hört att det kan vara dyrt att serva dessa i Sverige. Skall man våga slå till till, eller skall man akta sig. Vad säger ni om att serva Zenithklockor i Sverige?

/Uffe
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns inga officiella servicepartners för Zenith i Sverige längre. Nymans ur skickar till moderlandet. Jag kanske är konspiratorisk, men jag tror de tar en go mellanskillnad, för priset de hade på sin hemsida var ruggigt mycket högre ån det på Zeniths hemsida. Jag skulle skickat min till UK. Det finns folk där som är auktoriserade och som inte är så dyra.

//Zenith-kronografägare.

Edit: De är alltsåcinte dyrare än andra märken om man bara skickar till rätt folk. Köp!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Det finns inga officiella servicepartners för Zenith i Sverige längre. Nymans ur skickar till moderlandet. Jag kanske är konspiratorisk, men jag tror de tar en go mellanskillnad, för priset de hade på sin hemsida var ruggigt mycket högre ån det på Zeniths hemsida. Jag skulle skickat min till UK. Det finns folk där som är auktoriserade och som inte är så dyra.

//Zenith-kronografägare.

Edit: De är alltsåcinte dyrare än andra märken om man bara skickar till rätt folk. Köp!


Jag vet förlite om urverken i Zentih men det finns inga fristående urmakare som kan serva dem heller i Sverige?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet förlite om urverken i Zentih men det finns inga fristående urmakare som kan serva dem heller i Sverige?
Klart det gör, men jag hade velat skicka till någon som garanterat kan få tag på reservdelar, så man inte sitter där helt plötsligt med en klocka som är nyservad, fast med massa slitna delar i urverket. Så jäkla jobbigt är det inte att skicka till UK.
 
Klart det gör, men jag hade velat skicka till någon som garanterat kan få tag på reservdelar, så man inte sitter där helt plötsligt med en klocka som är nyservad, fast med massa slitna delar i urverket. Så jäkla jobbigt är det inte att skicka till UK.


Kanon! tack för bra svar. Vem i UK är det bäst att skicka till?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
När vi ändå pratar El Primero verk, någon som vet hur det göt med en Daytona som har ett El Primero i sig? Går det till Zenith eller Rolex för att serva? Har väl inte så mycket med ämnet att göra men blev lite nyfiken.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Topp