• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor till François-Henry Bennahmias - AP

Are there plans to offer more dial colors for the RO 15450 than white?

Har svårt att argumentera för att min fråga ska prioriteras som en av tio men värt ett försök:)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
AP 2385 is based on the Frédéric Piguet caliber 1185 and AP 3126/3840 (used in the ROO chronographs) have a piggyback chronograph from Dubois-Depraz. How come AP don't make their own chronographs for these movements? Is it to difficult and/or to expensive? Do you have any real inhouse chronographs?
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Ska vi köra Klocksnack-frågan igen? Eller är det dags att byta ut den.

En fråga om Genta kanske... How important has Gérald Genta been for Audemars Piguet and the watch industry?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ska vi köra Klocksnack-frågan igen? Eller är det dags att byta ut den.

En fråga om Genta kanske... How important has Gérald Genta been for Audemars Piguet and the watch industry?
Tycker gott den kan vara kvar. Intressant att veta om de bryr sig om vad deras kunder diskuterar.
Om frågan kommer från klocksnack, och handlar om vad de tycker om forum likt klocksnack, så lär svaret bli typ samma.
Kan man inte utveckla frågan eller konkretisera den lite? (Säger jag utan att orka tänka så mycket längre)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Om frågan kommer från klocksnack, och handlar om vad de tycker om forum likt klocksnack, så lär svaret bli typ samma. Kan man inte utveckla frågan eller konkretisera den lite? (Säger jag utan att orka tänka så mycket längre)
Jo, det skulle man kunna göra. Att de bara svarar att de följer forum ger inte så mycket. Vore intressantare att veta om de verkligen tar till sig av kritik och förslag som skrivs på nätet.
 
How does one motivate selling a 10 000+ pound steel watch that's neither waterproof, chronometer certified, shock resistant nor have any protection against magnetic fields?

Lite för agressivt kanske? Ett svar vore dock intressant.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
How does one motivate selling a 10 000+ pound steel watch that's neither waterproof, chronometer certified, shock resistant nor have any protection against magnetic fields?

Lite för agressivt kanske? Ett svar vore dock intressant.
Kanske lite aggressivt men om frågan utökas med att peka på en specifik modell skulle jag gärna höra svaret.
 

dmgohl

Breitling
Om frågan kommer från klocksnack, och handlar om vad de tycker om forum likt klocksnack, så lär svaret bli typ samma.
Kan man inte utveckla frågan eller konkretisera den lite? (Säger jag utan att orka tänka så mycket längre)


Jo, det skulle man kunna göra. Att de bara svarar att de följer forum ger inte så mycket. Vore intressantare att veta om de verkligen tar till sig av kritik och förslag som skrivs på nätet.

Kunde vara intressant att höra om han kan nämna om/när en community legat till grund eller lett till ett faktiskt beslut.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1: It has been said that it is possible to tell from looking at an AP movement which individual watchmaker who has made the movement. In regards to this; Is it the same watchmaker who makes the finishes of the individual movements parts who then assembles the movement for "regular" models like the 15400/15202?

2: What is APs internal standards for the movements timekeeping?
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
What do you think of Klocksnack.se, do you follow it? Is it possible for a watch community like this to help you make decisions on product development and marketing?
 

M.U

Rolex
How important do you think the LE's are to the company and the brand itself? Etc Lebron and Schumacher.

Själv kan jag inte riktigt fatta de LE's...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu är ni lite trötta måste jag säga.
Måste ju slipa på frågställningarna ordentligt när det gäller Mr. Bennahmias.
Ett par snabba:
"What is your favourite piece in the Royal Oak line excluding the jumbo (...as that would be the boring obvious answer)?"
"Will we maybe finally see AP release the long overdue inhouse integrated chrono movement in a jules audemars in 2017?"

Jag ska komma på bättre frågor under kvällen, återkommer.
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Måste ju slipa på frågställningarna ordentligt när det gäller Mr. Bennahmias.
Ett par snabba:
"What is your favourite piece in the Royal Oak line excluding the jumbo (...as that would be the boring obvious answer)?"
"Will we maybe finally see AP release the long overdue inhouse integrated chrono movement in a jules audemars in 2017?"

Jag ska komma på bättre frågor under kvällen, återkommer.
Gött.
 

zamboni

Omega
Kanske någon fråga om sitt sponsorskap, mer specifikt om samarbetet med Henrik Stenson?
Eller om hur de lever upp till devisen/filosofin "To break the rules, you must first master them"?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Will we ever see a 39mm Royal Oak Chronograph (ROC) again or are the oversized sportwatches here to stay?

Sedan vill även jag få svar på frågan ovan, om de har några planer på att göra ett eget in-house kronografverk (utöver deras tourbillion).
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
1: It has been said that it is possible to tell from looking at an AP movement which individual watchmaker who has made the movement. In regards to this; Is it the same watchmaker who makes the finishes of the individual movements parts who then assembles the movement for "regular" models like the 15400/15202?

2: What is APs internal standards for the movements timekeeping?

Ja det är möjligt från skelett och uppåt i serien. De utförs av 6st urmakare. Träffade urmakaren som gjorde min 15305 när jag var hos AP förra veckan.
 
Topp