• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Från 6309 till Tuna

JE89

Cartier
har varit ute efter en lite mer vintage tuna, men bestämde mig flr att modda istället för att köpa orginal.
hade först tänkt göra sllt jobb själv, men insåg att maskin arbetet som behövdes till boett/shroud skulle bli för svårt utan fräs och dylikt så blev att skicka iväg för att få de gjort
Före bild:
image.jpeg

efter:
image.jpeg

image.jpeg

nu då delarna hade anlänt så var det dags att modda tavla och visare. blev även att byta till ett ordentligt dome sapphire.
image.jpeg
image.jpeg


slut resultatet samt en jämförelse med en sbbn017:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
har varit ute efter en lite mer vintage tuna, men bestämde mig flr att modda istället för att köpa orginal.
hade först tänkt göra sllt jobb själv, men insåg att maskin arbetet som behövdes till boett/shroud skulle bli för svårt utan fräs och dylikt så blev att skicka iväg för att få de gjort
Före bild:
image.jpeg

efter:
image.jpeg

image.jpeg

nu då delarna hade anlänt så var det dags att modda tavla och visare. blev även att byta till ett ordentligt dome sapphire.
image.jpeg
image.jpeg


slut resultatet samt en jämförelse med en sbbn017:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Blev riktigt tjusigt!
 

JE89

Cartier
Kul jobb, bara kronan som sitter lite väl djupt.
försöker hitta en lösning till det, just nu är jag inne på om man skulle kunna stoppa nånting utvändigt på ordinarie krona så att man förtfarande får klockan någolunda tät.
kom gärna med andra förslag på lösning av problemet med kronan eller om ni har några sndra ideer för att ge den lite mera vintage känsla
 

JE89

Cartier
blir nog stt låta den guldiga sitta kvar.
ser det för "modernt" ut med ett AR coated safir, kanske ett repigt hardlex skulle passa bättre?
 
Topp