• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Från en nybörjare.

Hej alla. Jag har börjat intressera mig för klockor sen ett par år tillbaka och intresset växte när en Omega från 60-talet hamnade i min ägo från min frus släktsida.
Jag har börjat kika runt lite på nätet efter en nyare Omega (Seamaster) och vet också att man ska vara noggrann med vem man gör affärer.
Här är en länk som ett exempel:

Jag har tittat på bilderna och på tillbehören. Jag skulle helst vilja se hela certifikaten men det gick inte att ordna enligt säljaren.

Är Omega hemliga med exakta datum för tillverkning av sina klockor? Serienummer som anges på certifikat som anger klockans ålder stämmer inte alltid överens med olika säljares angivna ålder i annonserna.

Jag har ändå tänkt handla av någon väl ansedd urmakare, men det skadar inte att se sig omkring. Jag lär mig alltid något nytt allteftersom.

Köp en här på klocksnack så minimerar du dina risker men kan ändå få ett ok pris. Inte den vanligaste modellen på köp och sälj men testa att lägga ut en köpesannons

Tillbaka
Topp