• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Från hopp till förtvivlan på 15 sec

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Carlssons ur ska öppna igen i Helsingborg!!
Yes!
image.png


Äntligen tänkte jag.

Tills jag läste vidare... SUCK!
Stjärnurmakarna tar över butiken och kommer fortsätta med klockor mellan 1000-10000kr!
Inget illa om dem, men hade andra förhoppningar. :(
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Med tanke på historiken och orsakerna kring varför Carlssons "lades ner" så är det iaf något. Tråkigt att dina förhoppningar grusades.
 

wg11

Cartier
Carlssons ur ska öppna igen i Helsingborg!!
Yes!

Äntligen tänkte jag.

Tills jag läste vidare... SUCK!
Stjärnurmakarna tar över butiken och kommer fortsätta med klockor mellan 1000-10000kr!
Inget illa om dem, men hade andra förhoppningar. :(

Jag är själv bodsatt i Helsingborg och reagerade precis som du när jag såg artikeln på HD..synd att Carlsson inte kunde ligga kvar efter så många år.

Eftersom vi inte har någon Rolex AD här längre blir det för min egen del en tripp till Berströms Ur i Malmö för att klämma (och kaaanske köpa) på torsdag:woot:
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Extraknäckte på Expert när jag studerade och kommer ihåg att chefen vid ett tillfälle nämnde att det inte finns försäkringsbolag som vill försäkra affärer pga. stöldriskerna. Hur väl det stämmer vet jag dock inte.
För jäkligt att en butik kursar pga. rån! :(
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
I teorin går allt att försäkra, det handlar bara om att hitta rätt bolag och storleken på premien.
För mindre butiker som rånats flera gånger blir premien så hög att den inte går att motivera eller ens att betala.

Borde inte alla klockbutiker med lite finare utbud ha en sluss för sin egen skull?
 

wg11

Cartier
Borde inte alla klockbutiker med lite finare utbud ha en sluss för sin egen skull?

Hos Carlssons Ur fanns det inte möjlighet att installera sluss (som jag har förstått det), istället hade man under sista åren låst dörr med vakt utanför. Jag kan tänka mig att detta blev en dyr lösning i längden, och kanske också en av anledningarna till att de fick lägga ner.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hos Carlssons Ur fanns det inte möjlighet att installera sluss (som jag har förstått det), istället hade man under sista åren låst dörr med vakt utanför. Jag kan tänka mig att detta blev en dyr lösning i längden, och kanske också en av anledningarna till att de fick lägga ner.
Nu är jag ingen slussexpert men har sett lösningar som både går inåt och utåt från butiken så att säga men det kanske var en jätteliten lokal?
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Hos Carlssons Ur fanns det inte möjlighet att installera sluss (som jag har förstått det), istället hade man under sista åren låst dörr med vakt utanför. Jag kan tänka mig att detta blev en dyr lösning i längden, och kanske också en av anledningarna till att de fick lägga ner.
Ja, det hade varit möjligt. Det är ju fler butiker i ungefär samma storlek på Kullagatan som har sluss (typ Art Metall) och det funkar bra.

Återigen, synd att de bommade igen. Jag som nyligen flyttat hit och var inne i Rolex-tankar :/
 

jabla

Sarlacc
Hos Carlssons Ur fanns det inte möjlighet att installera sluss (som jag har förstått det), istället hade man under sista åren låst dörr med vakt utanför. Jag kan tänka mig att detta blev en dyr lösning i längden, och kanske också en av anledningarna till att de fick lägga ner.
Blev en sluss på sista tiden efter minst ett år med vakt.
 
Topp