• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Från Patek till...

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
riktigt vintage.
Gick från en ny Aqunaut 5167 till denna och det känns verkligen ruggit bra.
Vintage känns så mycket roligare & om intet ännu mer nördigt.

6239a från 1968 som på insidan döljer ett utav kronografverkens moder nämligen Valjoux 72.
Storleken trodde jag skulle upplevas som liten med sina nätta 37mm, men efter att ha bytt från vikt till ej tidsenlig solid länk så känns det om intet ännu bättre även den vikta är original.

En vintage daytona har länge varit lite utav något jag måste testa och nu tillslut så hänger den på armen.


image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jäklar vad häftig! Kul att du vågar köra solida istället för den rassliga vikta :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Rätt så trevlig klocka det där;) eller rättare sagt helt makalös cool Daytona!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ställer nog dem lika högt i kurs men det är alltid skoj testa nytt, inte minst sådant man verkligen vill testa :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar de gamla. Inte skruvade pushers och plexi. Priserna är dock sjuka. Brukar de ha vikt eller rivetlänk?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Sweet, läcker den där.
Gillar iof även den badklocka du gjorde dig av med mycket.
/j
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den där är så fin att den nästan är vulgär. Kan du avslöja något om dess historia och skick? Är visarna original?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
riktigt vintage.
Gick från en ny Aqunaut 5167 till denna och det känns verkligen ruggit bra.
Vintage känns så mycket roligare & om intet ännu mer nördigt.

6239a från 1968 som på insidan döljer ett utav kronografverkens moder nämligen Valjoux 72.
Storleken trodde jag skulle upplevas som liten med sina nätta 37mm, men efter att ha bytt från vikt till ej tidsenlig solid länk så känns det om intet ännu bättre även den vikta är original.

En vintage daytona har länge varit lite utav något jag måste testa och nu tillslut så hänger den på armen.


image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Nu snackar vi drömklocka...
Bra köpt/bytt!

Behåll den där i 7 år till, så hör du av dig till mig, så köper jag den i 50-årspresent till mig själv... Deal? ;)
(som om du skulle behålla nå´t i 7 år...)
 
Topp