• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Från Submarex boett till vintage dykare

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Det här är bara ett test inför framtida ändring av tavlan . Sprutade en gammal tavla med vanlig matt svart sprayfärg .Slarvade med rengöring så det blev massa dammpluttar i lacken .Men som sagt är det bara ett test . Och placerade ut indexen lite på måfå :) . Borrverkyget jag ska borra hålen till indexen har dykt upp . En så kallad archimedes borr . Som tar borr från 0-2 mm . Jag ska använda 0,25 mm

RSCN3699.JPG
RSCN3697.JPG

Hur går det? Några nya framsteg?
 

rogart-63

Patek
Går lite tungt just nu. Borren jag köpte var så små att dom gick av för minsta lilla. Har fått hem några nya. Men inte gjort nåt ännu. Men den är inte bortglömd. Var på väg att köpa den som jag länkat till. Men drog mig ur då säljaren var krånglig att förstå. Han förstod inte min engelska utan svarade inte på mina frågor.
 

rogart-63

Patek
Jag fick lite ny energi .Och bättre borr . Räckte med ett borr till 6 hål istället för tvärtom . Tavlan skall lackas mattsvart och så ska jag hitta på nåt sätt att sätta på lumepluppar mellan indexen .Runda tror jag .

RSCN3848.JPG
RSCN3845.JPG
 

ANkk

Cartier
Grym läsning, alltid bäst att komma in såhär i slutet när alla bilder och texter redan ligger o väntar
 

rogart-63

Patek
Har pillat lite med en tavla . Och köpte en på Ebay . Projektet har legat stilla ett tag . Hade tänkt att göra några lume index på dom övriga siffrorna . Men har inte kommit längre än så här . Jäkligt svårt att få färgen att fästa tillräckligt bra . Har sett enklare screentrycksteknik för att lägga index och text på tavlor . Kanske blir nåt för framtiden .
RSCN4256.JPG


RSCN4255.JPG
 
Topp