• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frédérique Constant Geneve VS Patek Philippe Geneve - logotyper på ickekort avstånd

Frédérique Constant Geneve VS Patek Philippe Geneve - deras logotyper sett från icke kort avstånd är

  • Pinsamt lika

  • Lite smålika

  • Helt olika


Resultatet är endast synligt efter enkät.

SwedishMade

Cartier
Kan du genom att kolla på logotyperna på urtavlorna nedan se vilken av klockorna nedan som är en Frédérique Constant Geneve och vilken som är en Patek Philippe Geneve? Jag har själv gått in i en butik och initialt blivit "chockad" över att de säljer PP "här". Tills jag kom nämare och såg att det var FC...
fc_vs_pp-jpg.156701
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Är ju ett relativt nytt märke FC.
Man ser ju vilka typer av klockor dom siktar in sig på, dock tycker jag inte att det är ett pinsamt märke eller liknande.

Ganska prisvärda med in house fin finish osv.
 

Landshark

Cartier
Ordmärke / Logotype
jag tror du fattar vad jag menar, men ett sidospår kan ju alltid avleda uppmärksamheten från pinsamheten...[/QUO
Ordmärke / Logotype
jag tror du fattar vad jag menar, men ett sidospår kan ju alltid avleda uppmärksamheten från pinsamheten...

Du, SwedishMatch... eller @SwedishMade (oops... pinsamt lika namn /logotyper... eller?). Jag är "chockad"! :eek:
Har ingenting emot dig personligen, men blir lite nyfiken på dig och dina tankebanor. Har du sett Grillmästarna på TV4?
I förekommande fall, är du i så fall:
A) Robin, eller
B) Väldigt lik Robin

(Med förbehåll för att allt detta kanske redan framgår i presentationstråden - den läser jag pinsamt sällan).

:)
 

SwedishMade

Cartier
Du, SwedishMatch... eller @SwedishMade (oops... pinsamt lika namn /logotyper... eller?). Jag är "chockad"! :eek:
Har ingenting emot dig personligen, men blir lite nyfiken på dig och dina tankebanor. Har du sett Grillmästarna på TV4?
I förekommande fall, är du i så fall:
A) Robin, eller
B) Väldigt lik Robin

(Med förbehåll för att allt detta kanske redan framgår i presentationstråden - den läser jag pinsamt sällan).

:)

Hej! Se min signatur! När du läst den tror jag du har föståelse för att jag faktiskt inte har sett en sekund på programmet du nämner.
Jag googlade och hittade
http://www.tv4.se/grillmästarna/klipp/lär-känna-barchefen-robin-linghage-3185011
... nej, ej lik honom....
Men vad har Robin för guldpläterad (?) biff på armen?
 

UNO

Panerai
Njaa, jag friar hellre allt konsekvent än fäller och friar utan vetenskaplig grund.
Några är sig själva; Rolex är Rolex, Hublot är Hublot, Patek är Patek och därefter lurar man bara sig själv.
Jag kan däremot uppskatta en parfymklocka för vad den är, en Tommy Hillfiger Royal Oak på rätt handled kan få ok precis som inte ens en Submariner hjälper vissa.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Klockan ifråga listar väl ändå typ 16800:-
Någon med F C erfarenhet här på forumet, hur är de kvalitetsmässigt och är det någon Bang for bucks?

Ping @vestergard
 

MariaE

Panerai
Jag hade antagligen sett fel i butik. Ser man loggorna bredvid varann är det lite lättare att avgöra. Men jag har inte utvecklat klockhököga än.
 

SwedishMade

Cartier
Jag hade antagligen sett fel i butik. Ser man loggorna bredvid varann är det lite lättare att avgöra. Men jag har inte utvecklat klockhököga än.

Jag har precis så sett fel i en butik. Dock tror jag relativt få butiker säljer både PP och FC. Som jag ser det handlar det om renomesnylteri, FC har formgivit sin text på urtavlan så att den för 99,99% av alla (icke klockgalna) ser ut som PP:s.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
En oinitierad ser ingen skillnad på en dress patek och en Daniel Wellington.

Krass sanning, men ändå positivt då folk tenderar att dömma en snabbt om de får reda på hur mycket klockan faktiskt kostar.
 
Topp