• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frös in min Linde

john b

Rolex
Efter ha frusit ned min rolex (https://klocksnack.se/threads/frös-ned-min-rolex.35679/)
utan några problem tyckte jag nu det var dags att frysa ned min Linde Werdelin.

Sedan fick den tina i kallbassängen i källaren.



islinde2upload.jpg








islinde1upload.jpg



Sedan fick den torkatina och då blev det en stilstudie i snyggt boettjobb

svartvitlwprofilupload.jpg



Riktigt kul klocka att fota, det är väl anledningen att jag köpt och sålt en sådan tre gånger. Hoppas jag inte säljer denna.



Båda klockorna mår skitbra för övrigt.
 

Hugii

Audemars
För lite vatten..... gärna en kastrull å hänga klockan så den hamnat i mitten av kastrulen :) å låt den stå en-två veckor i frysen :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Sjukt snygga bilder, book worthy.
Klockan är snygg med, gillar speciellt tavlan och läsbarheten tack vare grym ar
 

Wellesson

Breitling
Appropå bastutråden, hur är det med klockor och kyla ? Hur kallt behöver det var innan olja/fett börjar ta stryk ?
 

Greven

Audemars
Helt galet att frysa ned en klocka i den prisklassen. Eloge till det modet! Skönt att klockan verkar fungera bra.

Fantastiska bilder!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Väldigt fina bilder men varför ska alla och envar frysa ned sina klockor? Det har gjorts massor av gånger och ingenting har hänt.Inte direkt iaf. Kan någon kunnig förklara varför man inte bör göra detta? Eller är det helt ofarligt? Tänker på packningar, lager och sådant.
 

john b

Rolex
Fina bilder!
Hur påverkas oljan i verket av nedfrysning?
Tack!
Om en klocka inte klarar 18 minusgrader ett par timmar (trycket från isen är försumbart) är den paj. Vilket visades i Sinntråden där Sinnen som stannade genast flögs ned för CPR i moderskeppet.

Tack, alltid tyckt dom är fina, dock aldrig sett ngn live. Har vi ngn AD i Stockholm?

Ingen AD i Sthlm eller Sverige. Synd för de är svintuffa. Iofs lite för tuffa för svenska mellanmjölksmarknaden säkert, skulle nog sälja asdåligt. Och de nya modellerna är inte lika snygga som de gamla IMO, och för dyra... Och det var bättre väder förr och inte fan var ungarna allergiker och om om någon kom sist i dagisloppet fick de inte någon jävla saft och bulle. Wassberg!!
 
Topp