• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frös ner min Vacheron Constantin

LS

Panerai
2-Faktor
Dags för en till nedfrysning!

Nu är det en klocka modell finare som ska få åka in i frysen - en Vacheron Constantin. Modellen ifråga är den mycket klassiska "Useless day date 24".
Funktioner:
* Dagsvisning (räknare från 1-7 med markeringar för 2 och 5). Mycket lättavläst. Ställs in genom att trycka på den översta kronograf-knappen.
* Datumvisning (markering för 5, 15 och 25). Fungerade tyvärr bara i ca 2 dagar men den var väldigt bra då. Ställdes in genom att trycka på den undre kronograf-knappen.
* 24-timmarsklocka. Visar en sol på dagen och lite stjärnor på natten så man vet om klockan är 02 eller 14 när man sitter på jobbet. Mycket användbart.

IMG_2434.jpg

En bild på objektet i fråga. Notera att tim-markeringen vid klockan 10 har lossnat, typiskt VC att inte limma fast dessa ordentligt.

IMG_2435.jpg

Här kan man beundra det vackra urverket. Vissa förstå-sig-påare påstår att det är ett ETA-verk men det är det givetvis inte. Spännet kommer tydligen från Lange, ett samarbete jag inte kände till innan.


IMG_2436.jpg

Nog pratat. Dags att skrida till (ETA-)verket.

IMG_2437.jpg

Inget vatten har läckt in under de första 5 sekunderna i glaset. Bådar gott.

IMG_2438.jpg

Nu får du vila en stund i frysen.

Återkommer med uppdatering allt eftersom.

Om det inte var tillräckligt tydligt i min text ovan så är jag medveten om att den här klockan inte är helt ok... Tänker helt enkelt göra en @jabla med den fast @StrawberryFields style :)
Och för att urskulda mina ungdomliga synder (ja, mina synder - inte min kompis :D ) så följer jag @Philippe Stern exempel och skänker 2 kr per like till BCF.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Helt genomfrusen och det är dags att se vad som har hänt! :D

IMG_2443.jpg

Nedfrusen i sitt glas.

IMG_2444.jpg

Värmer upp lite för att få isen att släppa från glaset...

IMG_2445.jpg

Se där, en nedfrusen klocka! Men hur ska vi tina den nu då?

IMG_2447.jpg

Micron?

IMG_2448.jpg

Snilleblixt! Vintergrillning!

IMG_2450.jpg

Full effekt på två brännare, vänd ofta.

IMG_2452.jpg

Avbröt grillningen efter att det började ryka oroväckande mycket från armbandet. Nu står den och torkar i diskbänken.

Funktionen då? Ja tror ni inte att den började ticka som om inget hade hänt efter rundan på grillen!!! :D
 

McFly

Cartier
Hahaha! Riktigt hög kvalité på dessa trådstarter måste jag ändå säga. Vad är nästa steg efter detta? Flytande kväve? Koka klockan?
 
Topp