• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frakt till finland?

luddviig

Panerai
Hejsan, det är så att jag kanske ska skicka iväg en klocka till Finland och vill ha
lite tips på vad jag ska välja. I Sverige brukar jag bara ta posten med rek och det
fungerar bra. Men vad ska jag ta till Finland? Klockan är ungefär värd 5000kr.

Tack!
 

JCE

Cartier
Svenska och Finska posten är nog dom mest pålitliga man kan hitta och jag skulle våga skicka med det billigast postpaketet så länge du får ett sk. "tracking number". Har skickat och mottagit flere klockor utan några problem och bor själv i Finland.
 

Sten

Cartier
Svenska och Finska posten är nog dom mest pålitliga man kan hitta och jag skulle våga skicka med det billigast postpaketet så länge du får ett sk. "tracking number". Har skickat och mottagit flere klockor utan några problem och bor själv i Finland.
Trevligt med fler finländare här! Åboland, Nyland eller Österbotten?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
En Österbottning till här, morjens! Numera emigrerad till Sverige.

Sorry för trådkapningen :sorry:

Edit: om jag ska gå OnT igen så har jag själv bara mottagit försäkrat brev från Finland. Det var nått som hette typ assurerad försändelse. Ungefär som svenska värde. Funkade bra!
 
Topp