• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frakt

Porsan

Efraim
2-Faktor
Skickade hem ett vanligt brev till mig själv från New York, det tog en knapp vecka innan det dök upp hemma.
 

Ricrob

Patek
Lånar din tråd P-A, hoppas det är ok?

Om ett paket lämnades in i tisdags morse i Österike, är det ens idé att hoppas på att det kommer fram under morgondagen, dvs innan helgen? Det står nör jag spårar det, att det är vidare skickat utomlands sedan igår vid 19-tiden..
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Lånar din tråd P-A, hoppas det är ok?

Om ett paket lämnades in i tisdags morse i Österike, är det ens idé att hoppas på att det kommer fram under morgondagen, dvs innan helgen? Det står nör jag spårar det, att det är vidare skickat utomlands sedan igår vid 19-tiden..

Tror du har go chans att få det under morgondagen. Spännande! Vad är det för något ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

PierreS

Cartier
Ricrob skrev:
Lånar din tråd P-A, hoppas det är ok?

Om ett paket lämnades in i tisdags morse i Österike, är det ens idé att hoppas på att det kommer fram under morgondagen, dvs innan helgen? Det står nör jag spårar det, att det är vidare skickat utomlands sedan igår vid 19-tiden..

Beror nog lite på vilken transportör det är skickat med?

Sist jag fick paket med Fedex, visserligen från Schweiz men ändå, så skickades det på onsdag em och anlände fredag em.

Den som väntar på nåt gott ;)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Ricrob skrev:
Lånar din tråd P-A, hoppas det är ok?

Om ett paket lämnades in i tisdags morse i Österike, är det ens idé att hoppas på att det kommer fram under morgondagen, dvs innan helgen? Det står nör jag spårar det, att det är vidare skickat utomlands sedan igår vid 19-tiden..

Är det ett större fraktbolag med hyfsade rutiner borde det hamna på morgondagens runda för utkörning till mottagare! Sen hänger det lite på hur långt ifrån dig paketet har fått sin första anhalt i Sverige etc.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vanligt paket inom eu ska vara framme inom tre dygn.
Fedex är snabbare. Förra paketet från Singapore tog två dygn.
Tyskarna är också snabba = vanligtvis max två dygn.
Royal mail från UK är sega som 17. Tar oftast över en vecka.
Från USA och Hong Kong varierar det beroende på hur stora paketen är. Stora/tunga paket från USA får inte flyga längre av säkerhetsskäl, så de tar lång tid. Cirka 10 dygn. Är de små, så kan det gå snabbare.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Problemet är att Fedex har väl typ $500 i försäkrat belopp och DHL acceperar inte klockor och att Postens värde (asurerad post) gäller bara inom Sverige.
 

Ricrob

Patek
Den skickas med Post ich jag har som sagt spårnummer men efter 19:21 igår, då det stod att den lömnat landet (Österike), så har inget hänt... Håller tummarna så de börjar bli blå!

TF, du borde skämmas om du midåssat vad jag har jagat de senaste veckorna! ;)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Internationell post innebär rek. Rek utrikes är försäkringsbeloppet max 10.000:-.

Men, ta det lugnt nästa regterminal är Arlanda och ibland går registreringen långsamt.

Orange? Monster är ju under 10 så då är det ju lungt... Eller handlar det om Orange färg på vridisen?;-)
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Frakt

En OV kollega får alltid kapa min tråd :)

Jag väntar på en klocka från usa och företaget säger 3-4veckor beroende på tullen.
Den är inte dyr så den borde flyga under radarn. Eller?

skickat med telefonen.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Den skickas med Post ich jag har som sagt spårnummer men efter 19:21 igår, då det stod att den lömnat landet (Österike), så har inget hänt... Håller tummarna så de börjar bli blå!

TF, du borde skämmas om du midåssat vad jag har jagat de senaste veckorna! ;)

Hahaha... Sorry, men det är inte lätt att ha koll på dig! Tycker du verkar vara på jakt ständigt, och åt alla möjliga håll och kanter ;) Orange???...Aha nu minns jag! Kul!
 

naggge

Panerai
yonsson skrev:
Vanligt paket inom eu ska vara framme inom tre dygn.
Fedex är snabbare. Förra paketet från Singapore tog två dygn.
Tyskarna är också snabba = vanligtvis max två dygn.
Royal mail från UK är sega som 17. Tar oftast över en vecka.
Från USA och Hong Kong varierar det beroende på hur stora paketen är. Stora/tunga paket från USA får inte flyga längre av säkerhetsskäl, så de tar lång tid. Cirka 10 dygn. Är de små, så kan det gå snabbare.


Royal mail har jag tvärt om väldigt goda erfarenheter av. Har köpt 4-5 klockor från tzuk och de har alla dykt upp inom tre dagar (oftast två) från det att säljaren skickade dem.

Fick hem det senaste tillskottet från USA och det tog 10-13 dagar tror jag.
 

max

Dancing Queen
Ric: ring posten och ge dem spårningsnummret, troligtvis går paketet via dem och går då att konvertera till ett svenskt nummer (brukar de lösa enkelt via telefon). När du fått det svenska spårningsnummer kan du ju se när den kommer till utlämningsstället och slipper vänta på aviseringslappen som kan ta en dag extra.

Fick en klocka från warszawa i onsdags och den skickades i lördags så det bör gå!
 

Ricrob

Patek
max skrev:
Ric: ring posten och ge dem spårningsnummret, troligtvis går paketet via dem och går då att konvertera till ett svenskt nummer (brukar de lösa enkelt via telefon). När du fått det svenska spårningsnummer kan du ju se när den kommer till utlämningsstället och slipper vänta på aviseringslappen som kan ta en dag extra.

Fick en klocka från warszawa i onsdags och den skickades i lördags så det bör gå!

Trevligt, vad var det som dök upp då, om man får fråga?

Dessvärre kunde inte Posten spåra numret alls än och det tyder på att paketet inte kommit till Sverige än.. Man blir lite förvånad att ett paket som lämnade Österike för 41 timmar sedan, fortfarande inte kommit över gränsen än..? Cykelbud kanske!? Äh, man är bara sjukt bortskämd antar jag och det är bara att vänta, but i fckn hate it!
 

max

Dancing Queen
Ricrob skrev:
Trevligt, vad var det som dök upp då, om man får fråga?

Dessvärre kunde inte Posten spåra numret alls än och det tyder på att paketet inte kommit till Sverige än.. Man blir lite förvånad att ett paket som lämnade Österike för 41 timmar sedan, fortfarande inte kommit över gränsen än..? Cykelbud kanske!? Äh, man är bara sjukt bortskämd antar jag och det är bara att vänta, but i fckn hate it!

Fick bara ett infall att prova en seiko SNZH55 med FFF-tavlan efter allt snack om den så inget jätteroligt tyvärr.

Men din pärla kan ju ha gått via någon annan typ dhl, schenker osv. Bara att hålla tummarna för att det ligger en lapp i brevlådan.
Det är surt att behöva vänta över helgen så jag hoppas verkligen att den kommer!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
naggge skrev:
Royal mail har jag tvärt om väldigt goda erfarenheter av. Har köpt 4-5 klockor från tzuk och de har alla dykt upp inom tre dagar (oftast två) från det att säljaren skickade dem.

Fick hem det senaste tillskottet från USA och det tog 10-13 dagar tror jag.
REK-post med Royal mail går fortare, än snigelposten. Jag kanske skulle specificerat lite bättre.
 

Ricrob

Patek
max skrev:
Ricrob skrev:
Trevligt, vad var det som dök upp då, om man får fråga?

Dessvärre kunde inte Posten spåra numret alls än och det tyder på att paketet inte kommit till Sverige än.. Man blir lite förvånad att ett paket som lämnade Österike för 41 timmar sedan, fortfarande inte kommit över gränsen än..? Cykelbud kanske!? Äh, man är bara sjukt bortskämd antar jag och det är bara att vänta, but i fckn hate it!

Fick bara ett infall att prova en seiko SNZH55 med FFF-tavlan efter allt snack om den så inget jätteroligt tyvärr.

Men din pärla kan ju ha gått via någon annan typ dhl, schenker osv. Bara att hålla tummarna för att det ligger en lapp i brevlådan.
Det är surt att behöva vänta över helgen så jag hoppas verkligen att den kommer!

Surt sa räven och så blir det... Har nu ringt till fan och alla jävlar och babblat sändningsnummer och det har inte kommit in än helt enkelt. Fick skräckchenariot Hubert från DHL, som har samarbete med Tyska posten och hon sa att om det inte är skickat som express, så kan det ta upp till två veckor!!! :eek:

Bara att vänta tills på måndag och om inget nytt, ringa säljaren.

Ni andra får ju iaf ha en trevlig helg, för min lär väl bli den tråkigaste och därmed längsta i mannaminne!
 
Topp