• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fraktbolag : PBI?

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hej.

Väntar på ett paket från USA och när jag spårar det står det som aktuell status:
In transit with destination carrier, PBI?
När jag söker på PBI hittar jag pitney bowes international, men kan inte hitta dem som speditörer i sverige.
Känner någon till dem? Någon som vet om man kan söka kolli via dem?

Börjar bli lite rastlös nu, mycket hänger på att få hem dessa delar.

Mvh Fredde
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Har köpt lite grejer på ebay med deras "Global shipping program", då går paketet via PBI och jag har hämtat ut samtliga hos Posten.

Edit: Det har dessvärre tagit ganska lång tid för paketen att dyka upp, tror att de stannade 3-4 dagar hos PBI innan de skickades vidare till Sverige.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hej.

Väntar på ett paket från USA och när jag spårar det står det som aktuell status:
In transit with destination carrier, PBI?
När jag söker på PBI hittar jag pitney bowes international, men kan inte hitta dem som speditörer i sverige.
Känner någon till dem? Någon som vet om man kan söka kolli via dem?

Börjar bli lite rastlös nu, mycket hänger på att få hem dessa delar.

Mvh Fredde
Är de som levererar via eBay Global Shipping Program. Tas om hand av Posten i Sverige (iaf de eBay-köp jag har gjort).
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Det går, efter en del meck. På din eBay sida ska du få ett nytt trackingnr när den lämnat staterna som du via nån site kan spåra upp. Kommer tyvärr inte ihåg vilken.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tänk efter... please! :) blir tokig när jag inte kan spåra mina paket... :banghead:
Är det köpt från eBay gäller följande: Börja med att logga in på ditt eBaykonto och gå in på "My eBay". Där hittar du alla vunna auktioner/köp. Där hittar du "Global Tracking Number" vid varan (UPAA000...). Tryck på numret och du får upp följande info:
ebay-tracking1-jpg.38355

Här kan du följa paketet till dess att det hamnar hos den som sköter moms, tull och leverans till Sverige (PBI).
Efter ett tag, upp till kanske 10 dagar, dyker en länk upp. Kopiera det understrukna (rött) och tryck på länken...
Då hamnar du här:
ebay-tracking2-jpg.38360

Skriv in LPKEN-numret, samt land och postnummer. Då kommer du hit. Inringat i rött har du spårningsnumret du kan använda på Posten.
ebay-tracking3-jpg.38362
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tack för hjälpen!
Skickade över ett annat paket från USA dagen efter detta och fick det redan igår. USPS! lite skillnad.
Jaja, bara att vänta då. Krisläge bara, min gamla cheva står nedplockad i väntan på delar. SUCK! :(
 

jabla

Sarlacc
Tack för hjälpen!
Skickade över ett annat paket från USA dagen efter detta och fick det redan igår. USPS! lite skillnad.
Jaja, bara att vänta då. Krisläge bara, min gamla cheva står nedplockad i väntan på delar. SUCK! :(
Kommer väl bara post på måndagar i Gantofta. ;)
Förstår att du vill få ihop bilen medans det fortvarande är sommar.
 
Topp