• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franck muller Vanguard

Galle

Breitling
Vad tycker ni om denna modellen Hiss eller Diss?


20170414160452-84.219.128.132.jpg

20170414160530-84.219.128.132.jpg
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har följt Franck Muller https://www.franckmuller.com/vanguard ett tag nu och det går inte att undvika modellserien Vanguard. Det går inte att bortse ifrån likheterna med Richard Mille http://richardmille.com/collections/men/ . Det tillhör inte min kopp av te, men den är tuff och har snygg design som alla FM. Sen ska jag säga att jag enbart har nättittat på den. Jag har aldrig sett den i verkligheten. Det tror jag man ska göra. Vissa är väldigt stora. Absolut en hiss om man klarar av att bära upp den.
Franck-Muller-Vanguard-Slim-004.jpg
iu-2.jpeg
iu-3.jpeg
iu-4.jpeg
iu-5.jpeg
iu.jpeg
 
Tycker den ser rätt bra ut, men allt beror på hur den bärs på handleden. Den övre modellen i första posten var ju shysst! Titan?
 

Galle

Breitling
Jag tycker den är riktigt coola men man ser ju förlite franck muller i sverige någon som vet varför? Måste vara svårflippad eller vad tror ni?
 

JayJay

Rolex
Vet inte vad det är med mig men jag tycker faktiskt de ser riktigt bra ut. Frågan är ju hur de är storleksmässigt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag tycker den är riktigt coola men man ser ju förlite franck muller i sverige någon som vet varför? Måste vara svårflippad eller vad tror ni?
Det är generellt svårt för klockmärken på den svenska marknaden som saknar AD i Sverige, men vi tycker att det är helt ok att AD skickar dem utomlands när de ska servas.
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag tror inte du kan det heller. Jag vet inte vad Fredmans urs AD innebär för jag har aldrig sett att de skyltat med Franck Muller någon gång. Kan någon förklara vad det AD-avtalet innebär så blir jag glad. I alla andra fall som jag känner till kräver tillverkaren försäljning från AD. Möjligen är det en deal att de skickar vidare FM-klockor som ska på service för så mycket mer kan det inte innebära.
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Jag har i alla fall klämt på en i Genève i höstas. Storleken är bara lite större än normal. Inte alls gigantisk, även om jag inte har några millimetrar som jag vet vad dom var. Tavlan var skönt tredimensionell, men går inte att jämföra med RM. Priset var den stora överaskningen. Jag gissade på CHF 20'000 med priset låg strax under CHF 7'000 på den modellen jag såg. Trevlig = HISS!
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tycker FM-klockorna är riktigt fina, utom crazy jours som är just tokig. Man kanske inte kollar på klockan för exakt tid när man har telefon, men man vill ha möjligheten.....;)

Det gick en fin på med blå tavla på Lauritz eller Bukowskis nyligen, som jag hade bjudit på men som plötsligt gick upp i bud efter att någon visade länken till auktionen här på KS........så ibland är man inte helt glad i KS...... :(

OT:
Fredmans ur är ungefär som utan AD......tyvärr.

De satsar mer på sin nya affär där de säljer kläder.

Tror de behöver skärpa upp sig om de skall ha kvar vanliga kunder, som det är nu så lever de på kinesiska turister som kommer i busslaster på sommaren.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Bumpar denna tråd lite då jag fick upp ögonen för denna modell på C24 igen..
Någon som har live-bild på den? Och har vi AD i sverige?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Med live-bild menade jag irl/wristshots med sunkig mobilkamera typ :)
Men grymt, tack för AD-uppgifterna!
 

Ronnie

Rolex
Jag dissar (det mesta).
Fredmans Ur har en monter med Franck Muller, dock inte den modellen tror jag.
Inget intresse väcktes hos mig när jag tittade på dem.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Okej, fått info av Fredmans nu: V45an listar 89k. Kostar ny via Chrono24 (exkl tull & moms) ca 40k. Detta är dock från Hong Kong, känns spontant som för långt för att köpa en klocka på distans, men vad vet jag.

Fick frågan av Fredmans ifall jag ville kika om de kunde göra en schysst deal på den, frågan är bara hur mycket.. är 20-25% helt orimligt på ett märke som FM?
 
Topp