• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franken Rolex Tudor Submariner finns det?

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Tanken slog mig. Finns det några franken Rolex Subs som är ombyggda från exempelvis Tudor 7021 med bytt urtavla? Är det möjligt:nailbiting:
//A
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Allt är möjligt! Precis allt... Det finns ju fejktavlor att köpa för ETA-verk på ljusskygga webbutiker.

Men vem fan skulle vilja sabba sin TudorSub genom att peta i en Rolex-tavla? Det har jag svårt att förstå...
image.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har hört att stiften på baksidan av tavlan har annorlunda placering, men allt är förstås möjligt med en fil och en lödkolv.
 

poormans

Rolex
Har hört att stiften på baksidan av tavlan har annorlunda placering, men allt är förstås möjligt med en fil och en lödkolv.


undrar just om inte färgen på framsidan ryker om man löder fast tavelpelare

de få gånger jag har råkat ut för klockor med avslagna tavelpelare har de varit limmade eller tejpade på verkplattan

skulle även tippa på att det är för mkt värde i de lösa delarna, dvs en rolex sub tavla och resterande tudor delar för att det ska vara värt besväret och risken att sabba tavlan

plus att det syns ju direkt om klockan öppnas

cheers
christian
 
Topp