• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredag! Äntligen...

aleks

Aka Wi
2-Faktor
BHfQBpW.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Så här ser primära sommarklockan ut nu på morgonen; ikväll kommer det dock att vara en annan visa..

Såhär i slutet av augusti funderar jag på om sommarklockan skall stoppas undan tills nästa vår. Jag har som regel att man inte "får" använda linne efter siste augusti, linneskjortorna stuvas undan. Kan man applicera samma regel på sommarklockan?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Såhär i slutet av augusti funderar jag på om sommarklockan skall stoppas undan tills nästa vår. Jag har som regel att man inte "får" använda linne efter siste augusti, linneskjortorna stuvas undan. Kan man applicera samma regel på sommarklockan?
Ser liksom ingen korrelation mellan de två fenomenen...:). Kan inte sommarklocka bli höstklocka?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Såhär i slutet av augusti funderar jag på om sommarklockan skall stoppas undan tills nästa vår. Jag har som regel att man inte "får" använda linne efter siste augusti, linneskjortorna stuvas undan. Kan man applicera samma regel på sommarklockan?

Hm, skulle tro att det beror på ens urval.. Vill man inte lägga undan sommarklockan över vintern ser man till att den får lämpliga kläder även för vintersäsongen :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Trevlig GMT du har där Holmqvist :) har själv inte råd med en sån just nu utan beställt en Airman base 22 GMT istället. Har kommit att gilla Glycine :p

Helt fast i Rolex "träsket" nu, Haha. Lovade mig själv att aldrig hamna där, men vad gör man?
Gillar Aeron skarpt fortfarande och någon dag blir det nog en sån igen. :)
Glycine imponerade stort på mig också. En combat sub eller airman hade gärna fått finnas i min sammling.
 
Topp