• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredag: fiskmåsen får finkläder (förhoppningsvis)

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har bara haft min Seagull 1963 på NATO tidigare, och kände att det var dags att testa ett vanligt läderarmband. Köpte in ett Hirsch med "curved ends" (tilltalades av tanken att det skulle sitta mot boetten).

Är nöjd med hur det ser ut på bilderna:) , dock så har jag ännu inte fått på armbandet. Jag har försökt att få dit armbandet i en halvtimma nu, men problemet är att avsnittet (på bandet) mellan bandstiften och boetten är lite för långt så att jag inte kan trycka in bandstiften ordentligt så att de fäster.:(

Någon som har en bra lösning på detta problem eller kommer detta band att få ligga på Köp & Sälj inom en snar framtid?

EDIT: skrev naturligtvis fel i rubriken, hur ändrar man i den?
7FWyJu1.jpg
1iNtr4W.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
He he, så går det när man ställer en fråga samma kväll som forumet hade fylleslag. Inga svar:).
Nåväl, när jag hade tid över detaljstuderade jag armbandet. Ser ut så här (bild med tacksamhet stulen från nätet):
HirschPrincipal8ok.jpg

Den lilla plastinsatsen gick att ta bort vilket gjorde bandet lite mer flexibelt (och förmodligen svagare, vi får väl se hur det går med hållbarheten) och då gick det faktiskt att klämma fast fanskapet:D. Resultatet:
aSx3QPY.jpg
95rgta4.jpg
 

john b

Rolex
Blev bra tycker jag. Rätt vanligt på dessa att det är massa luft mellan boett och band, men här ser det schysst ut.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Blev bra tycker jag. Rätt vanligt på dessa att det är massa luft mellan boett och band, men här ser det schysst ut.
Håller med dig att det är långa bandhorn på standardvarianten av denna (har haft en tidigare). Min (nuvarande) är dock 42mm-varianten och den verkar ha korta bandhorn (därav svårigheterna med att få bandet att passa).
 

john b

Rolex
Håller med dig att det är långa bandhorn på standardvarianten av denna (har haft en tidigare). Min (nuvarande) är dock 42mm-varianten och den verkar ha korta bandhorn (därav svårigheterna med att få bandet att passa).

Jaha, de finns i olika storlekar med olika långa bandhorn.

Alltid när man sig något. Tackar.
 
Topp