• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagsfrågan 140829

Vad tycker Du om Certina DS4 small second

  • Mycket bra! Ett givet köp!

    Röster: 0 0.0%
  • Bra! Klart intressant!

    Röster: 14 21.9%
  • Sådär! Både plus och minus!

    Röster: 31 48.4%
  • Dåligt! Inget för mig!

    Röster: 17 26.6%
  • Mycket dåligt! Vilket skräp!

    Röster: 2 3.1%

  • Totala väljare
    64
  • Enkät stängd .

Camo00

Patek
Dagens klocka blir en nylanserad modell från Certina, som inte finns så mycket info om än, så fakta och bilder är lite torftigt idag. Den läckra tavlan och klassiska designen fick mig intresserad iaf, vad tycker Ni?

Märke: Certina
Modell: DS4 Small Second
Ref: C022.428.11.051.00
Storlek: 40 mm diam.
Urverk: Automat, sannolikt ETA men hittar ingen uppgift.
Övrigt: Safirglas, 10 atm vattenskydd
Pris: Listpriset är ca 6500:- men den säljs av flera svenska butiker för drygt 5800.

C022.428.11.051.00-2.jpg


Varför är denna intressant?
- Certina är en tillverkare som får relativt mycket uppskattning på forumet, med gedigen historia och kvalitet?!
- Klassisk utformning och Swiss Made, till ett bra pris?
- Verkar inte ha nått ut än, hittar få bilder och lite info, och då blir man nyfiken?!
 

Apansson

Torpare
Klassisk, kul urtavla, det händer lite på den men inte för mycket. Vet inte riktigt vad jag tycker om såna där SMP-länkar dock, de brukar inte riktigt vara min grej, föredrar 3-delade länkar.
 

F-L-P

Panerai
Dagens klocka blir en nylanserad modell från Certina, som inte finns så mycket info om än, så fakta och bilder är lite torftigt idag. Den läckra tavlan och klassiska designen fick mig intresserad iaf, vad tycker Ni?

Märke: Certina
Modell: DS4 Small Second
Ref: C022.428.11.051.00
Storlek: 40 mm diam.
Urverk: Automat, sannolikt ETA men hittar ingen uppgift.
Övrigt: Safirglas, 10 atm vattenskydd
Pris: Listpriset är ca 6500:- men den säljs av flera svenska butiker för drygt 5800.



Varför är denna intressant?
- Certina är en tillverkare som får relativt mycket uppskattning på forumet, med gedigen historia och kvalitet?!
- Klassisk utformning och Swiss Made, till ett bra pris?
- Verkar inte ha nått ut än, hittar få bilder och lite info, och då blir man nyfiken?!


Nja.. inget som kittlar mig iaf.. 36 och datum ersätter kl 6 index så börjar vi snacka.. men annars ganska clean och så.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Den var ju lite kul med en tavla som sticker ut! Jag tror ändå jag skulle passat, men för dem som vill ha ett lite dressigare ur är det ett schyst val!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Helt ok. Väldigt blandad enligt mig. Vågig tavla, minuttimer som påminner om ett kronografhjul (heter det så?), sekundmarkeringar runt urtavlan likt en krono men ingen stor minutvisare men ändå dressad. Sen gillar jag inte polerade mittlänkar men det är ju smaksak.

Allt på en gång faller ganska platt för mig. Kör hellre en renodlad dressare, krono eller dykare.
 

vonhall

Rolex
Lite för tydligt mönster på tavlan! Trots det så hade jag kunnat bära den utan att skämmas. Gillar överlag Certinas klockor :)
 

Jonte73

Audemars
Länken ser ut som en billig kopia på Smp.
Och tavlan flörtar ju åt samma håll, men trots det varför inte ?

Tycker den funkar fast inte på den länken.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Ingen höjdare på den där länken. Blev ju bra mycket bättre på band och vita tavla tycker jag.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Håller med om att länken ser för taskig ut, men på läder blev den mycket bättre!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Svart tavla utan vågformer och läderband så skulle detta kunna vara en riktig contender i prisklassen, gillar den vita bättre av de två som länkades.
 
Topp