• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

fredagsfrågan 2012-10-19

...Eftersom vi som hänger här en stor del av vår tid och som resultat så kretsar en stor del av våra liv om just klockor, hur skulle ERT samlande/klockintresse förändras om ni inte hängde på KS, TTT eller något annat forum..

För min del känner jag att man hela tiden blir sporrad att köpa klockor, testa olika modeller som man absolut inte hade hittat om man inte var aktiv på forum etc...

Hur känner ni???
 

max

Dancing Queen
Troligtvis så skulle jag ha en Baume & Mercier Capeland och nöjt mig med den... vilket hade sparat väldigt mycket tid, pengar, oro och ångest :lol: :lol:
Men jag är inte bitter...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: fredagsfrågan 2012-10-19

Hade nog fortsatt köpa ny, billig quartz och kallat mig klockentusiast ändå. Sluppit surfa på nätterna för att lära mig hur verken fungerar och sluppit köpa gamla mögliga mekaniska klockor för alla pengarna... :)
 
B

Borttagen

Guest
Tja, innan internet antar jag att man helt enkelt fick odla intresset via föreningsverksamhet o kontakter. Se exempelvis mötet i Sthlm kommande helg.
Det har ju onekligen blivit smidigare via olika forum o hitta likasinnade samtidigt som de personliga kontakterna nog blivit färre vilket jag tycker är synd.
Mest lidande är nog förstås plånboken då inköpen sannolikt blir fler i takt med det ökade utbudet via forumen. Det finns ju så många klockor som väcker habegäret!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ju bara hängt på svenska forum sedan KS startade. Innan det var det internationella forum som gällde. Innan dess... Innan dess minns jag inte ens. Men jag är ju rätt nördig av mig och vill veta ALLT om mina intressen,vare sig det är sneakers, motorcyklar, knivar, kampsport eller klockor, så jag hade väl läst blggar istället för forum som vanligt.
 

_jonte

Patek
Håller med, bla WUS har jag hängt på flera år. Svenska forum mest senaste året. Mycket smalare i sverige också, mycket rolex, omega, seiko etc, på gott och ont. Ute i världen finns alla smaker.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Kan säga att TTT och framförallt klocksnack har fått mig att gå från att vara en anti guldklock-kille till att riktigt uppskatta dessa oehört läckra guld-subbar och GMT Masters. Man börjar väl bli gubbe :lol:
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag hade nog tjackat en skinnväst och ett par stålbågade brillor och gått med i Skandinaviska klocksamlarföreningen.

Visst fan, jag är ju medlem där :D

Allvarligt talat så hade livet känts fattigare utan Klocksnack och GtG:s
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag hade troligen varit mer oengagerad gällande när det kommer till att lära mig om andra klockor än den jag skulle ha på min arm. Denna klocka skulle troligen ha varit något som jag inte skulle kunna tänka att ha på mig idag.

KS är ett forum för delad upplysning, diskussioner och kunskap.
 
Så här långt ute på landet känns Klocksnack som en frälsarkrans. Utbudet av info av hög klass typ undersköterskan och humoristiska provokationer från t.ex Joberman och Spencer med flera, många flera, är helt nödvändigt för att man som nästan pensionär( 3 dagar kvar) inte helt skall förtvina. Å andra sidan har det flutit in lite( understatement ) kulor så det gäller att börja planera. En luftgubbe ??Kanske om inte Passarounden går som jag vill. Eller......
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tja..jag var nog förlorad redan när jag dök upp på TTT. Jag hade sedan länge passerat 20 ur och ovilligt fått medge att jag hade en samling :shock: .

Däremot känns det som det har blivit ett bättre fokus efter att jag började ta del av andra rumpnissars åsikter. ;)

Så tack alla! Tack!
 

Ricrob

Patek
Väldigt bra fråga! Jag tror intresset funnits men absolut inte på samma nivå. Visst hade man bytt klocka ibland men ärligt, hur mycket roligare blir det inte att byta när man kan dela med sig till likasinnade, få respons och samma sak, se och ge respons till andra!? Måste också påpeka att det är en jäkla tur att forumet finns, iaf för familjen och vännernas skull, tänk hur jobbig man skulle vara om man inte fick utlopp för sina böjelser här! :lol:
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Intresset hade funnits där även utan dessa forum, men inte känts lika rikt och kul utan denna gemenskap, inspiration och förståelse som KS innebär. Kanske hade det varit lättare att följt en röd tråd, jag är intresserad av så mycket och påverkas lätt av alla fina bilder, reportage, recensioner...härligt all the way!
 
Topp