• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagsfrågan - Läckra Brattar??

DrDre

Patek
Transocean serien har ju en hel del trevligt. Den är Daydate är ju inte så dum, men men lite för dyr med tanke på urverket. En som jag annars tycker är jäkligt snygg är deras damvariant (!!!!) Det är så den marknadsförs. Den är 38mm (dvs lite större än en vanlig Datejust) så den blir ju lite som en klassisk dresswatch. Dessutom blir urtavlan jäkligt snygg och symmetrisk med index vid 3 och 9 och datumet I mitten vid 6. Priset ju också rätt OK eftersom den har ett eta-verk.

 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tycker att Breitling får lite mycket oförtjänt mycket skit. Visst kör dom med vanliga ETA verk och det rasslar och låter men det finns andra tillverkare i toppen som också kör med ETA. Jag har alltid gillat Breitlings detaljrika tavlor osv.



 

Rber

Audemars
2-Faktor
Muy bien!
qaju3u3u.jpg
 

Klockers

Cartier
Så är det.
Två märken som är väldigt utsatta för den stora fake-marknaden.. I en mindre håla som Köping finns det en hel del fake att beskåda, det har gjort att jag har fått lite avsmak några modeller.. Som vi ser i tråden finns det många fina brattar och jag tror att alla kan hitta en bratte som de gillar..
Folk som bär fake måste vara samma folk som använder hashtags på instagram. Eller?
 

Tommytvigg

Cartier
Ja nog finns det trevliga Brattar. När jag såg Ricrob lägga upp bilder på sin Headwind, ja då blev jag såld på just den modellen och köpte en själv.
En riktig beater :happyhappy:

IMG_3114.jpg
 

Espresso

Cartier
Ingen mer än jag som gillar nya vanliga Superocean? Dock helst med gummi då länken är högpolerad



BRT1765F.JPG


Nej jag gillar superocean 42mm, helst med de gula inslagen. Sen är jag av samma uppfattning som du att gummilänken slår stål.
Favoriten får dock fortfarande vara Navitimern som jag själva haft förmånen att äga i 5år nu snart och som fungerar ypperligt i alla typer av sammanhang.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Superläcker tycker jag, har varit väldigt nära att köpa den som badklocka.
kzAbloi.jpg

Jag avviker dock och gillar länken bättre än gummit!
 
Topp