• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagsfrågan v. 43

Camo00

Patek
Dagens fråga handlar om länkar.
En snygg länk kan lyfta en medioker klocka, och motsatt kan man sabba intrycket av vilken läcker klocka som helst med en ful och fel länk...

Dagens fråga är alltså:
Vilka är de snyggaste respektive fulaste länkarna Ni vet??

Ös gärna på med bilder på läckra och vidriga länkar... :)

Trevlig fredag!
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Snyggaste länken får 2st dela plats: IWC's pilotlänk samt Oysterlänk.

Fulaste: Panerailänk, Pannor SKA sitta på läder!
 

maxmol

Panerai
Går man på en samlad bedömning på länken så som den är samt hur den passar till och bidrar till original eller den avsedda klockans utseende så;

Tycker faktiskt att Oysterlänken ändå är the shit. Tongivande och klassisk.

Och att patek philippe aquanaut länken är skit. Otroligt snygg klocka på gummi men berövas all still med länken.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Snyggast: gamla rivet oysterrassel. Så snyggt med nitarna.

Fulast:
ujcKvX2.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
OJ!! Det är ensamt på toppen men jävlar vilken utsikt ;)
Snyggast: Breitling Pro 2 samt 3 (en av dessa är vad vissa av er kallar sne), Tag Heuer Link (TT dock!), President.
Fulast: Omega SMP.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ett riktigt snyggt oyster klår väl det mesta?!

Fulast, bland "riktiga" klockor, tycker jag är den här:

(Förlåt Kettil :( )

3717015935_d3481b48bf_z.jpg

Det där påståendet förpliktar till att redovisa vilken länk DU herr Camo00 tycker är snyggast!!

Säkra konforma förslag som Oyster kommer inte att respekteras... :D



Edit: Oaktat så tycker jag lobsterlänken är svårslagen i sitt råa uttryck. Men inget för en fegis!

 

Camo00

Patek
Det där påståendet förpliktar till att redovisa vilken länk DU herr Camo00 tycker är snyggast!!

Säkra konforma förslag som Oyster kommer inte att respekteras... :D

Edit: Oaktat så tycker jag lobsterlänken är svårslagen i sitt råa uttryck. Men inget för en fegis!

Självklart tycker jag också att lobstern är rå och cool, och kräver sin man! Men idag pratar vi estestiskt tilltalande formgivning, och det är en lite annan sak! Som skillnaden på de här två; en är cool och en är vacker!! :)
ERIC-CANTONA-1.jpg

Milla-Jovovich-Maxim-US-September-3.jpg




Vad gäller min favoritlänk så upptäckte jag idag att det sjukt svårt att välja!! Men klart är att många av de snyggaste är varianter av oyster... Förlåt igen, Kettil
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Självklart tycker jag också att lobstern är rå och cool, och kräver sin man! Men idag pratar vi estestiskt tilltalande formgivning, och det är en lite annan sak! Som skillnaden på de här två; en är cool och en är vacker!! :)

Vad gäller min favoritlänk så upptäckte jag idag att det sjukt svårt att välja!! Men klart är att många av de snyggaste är varianter av oyster... Förlåt igen, Kettil



Att försöka definiera "estetisk tilltalande formgivning" är verkligen att ge sig ut på svag is. Personligen tycker jag det är patetiskt med personer som utger sig för att vara "esteter" . Vad menar dom egentligen? Att deras personliga smak borde vara normerande? Vad dessa personer omedvetet berättar är att de besitter den typ av självförtroende som hör i hop med bristande begåvning. Med lite god vilja kunde man kanske tolka ordet estet som tillbedjare av den i inredningsmagasin e t c konforma för tillfället rådande estetiken.
Ingen orsak till ursäkt; jag tackar för möjligheten att utveckla mig kring detta... :)
 

Camo00

Patek
Att försöka definiera "estetisk tilltalande formgivning" är verkligen att ge sig ut på svag is. Personligen tycker jag det är patetiskt med personer som utger sig för att vara "esteter" . Vad menar dom egentligen? Att deras personliga smak borde vara normerande? Vad dessa personer omedvetet berättar är att de besitter den typ av självförtroende som hör i hop med bristande begåvning. Med lite god vilja kunde man kanske tolka ordet estet som tillbedjare av den i inredningsmagasin e t c konforma för tillfället rådande estetiken.
Ingen orsak till ursäkt; jag tackar för möjligheten att utveckla mig kring detta... :)

Självklart ska Du inte be om ursäkt; jag borde naturligtvis varit lite tydligare i min definition av det laddade begreppet "estetiskt tilltalande". Naturligtvis handlar inte tråden om rätt eller fel. Det jag avsåg var att i denna tråd skilja ut det var och en som postar anser vara vackert respektive fult, dvs; subjektiv värdering av estetik är kriteriet för tråden. Sen antar jag, kanske felaktigt, att vi också, var och en, kan sortera efter andra subjektiva kriterier eller skalor, som tex "coolt/töntigt" eller "hårt/mjukt", men då ändå gör dett tillsammans även om vi tycker olika.
 
Topp