• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fredagstråden 13/7, BCF Auktion, "Fuckcancer" Sponsored by Affe!!!

4BCE6937-D456-4129-9A0B-1FD9CABD20F7.jpeg
Västkusten:cool:
@Emilbacklund

Bytt till pappas andra klocka!
Skulle ta en promenad, då kom en annan djävul förbi!
Insulinkänning så jag höll på att svimma!
Frugan räddade situationen med dextropur under tungan! :(
Nu väntar jag på maten, då promenaden blir i morgon i stället! :)
image.jpg

Byt klockor nu, så går vi mot tian! :)

I had a friend that i spent a summer working with out in the bush in Norrbotten. When i got interested in watches a few years later I remembered him saying once that he was into Japanese diving watches. I didn't think much of it at the time, just that that was an interesting, and odd, thing to be into. But when I eventually got into watches I remembered that and so my first watch was an SKX007. By that time my friend had passed away after a short battle with stomache cancer. It's the first and only time I've been to a funeral for a young person, someone who never got to get married, never got to have kids, never got to live half the life they were supposed to. It is incredibly sad.
Sometime after I had gotten my watch I was looking through some old pictures of our summer in Norrbotten and saw one of him next to the campfire with an SKX009 on a superoyster on his wrist. I couldn't have ben happier and shortly thereafter I switched out my 007 for an 009.
I often find myself wondering what other watches he might have owned and wishing I had the chance to talk to him about the hobby and obviously just in general.
#fuckcancer
20180713_213625.jpg

Här vill man ju bara se övriga utstyrseln! #NY84
De gamla snörena var helt kassa och så även bromsarna, så när jag beställde tyckte jag det skulle vara lite roligare med något annat än svart, kläderna i övrigt är inget spännande, men låt din fantasi flöda, blir roligare så :)

Tillbaka
Topp