• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagstråden 3/7 - RicVin semestrar

Kson

Patek
2-Faktor
Trevlig helg!


image.jpg
Är bilden från balkongen? I så fall är din utsikt något utöver det vanliga :)
 

Björklund

Panerai
image.jpg
Kör en dubbelpost här idag för att det är fredag och äntligen semester!
Ingen dålig start, roséchampis och nyinköpt badklocka. :)

Lite bakgrund: Kom över en Oris för drygt ett år sedan eller så, men sålde den av någon extremt konstig anledning som jag i efterhand inte kan förstå och köpte istället en Hydroconquest. Saknaden efter Orisen blev stor så Longines'en flippas för några veckor sedan. Tyvärr verkar det vara Oris-feber nu och efter att ha klämt på en ny kände jag att det tog emot att betala nypriset för något jag tidigare sålt för knappt hälften av pengarna.
PO har länge stått högt i kurs hos mig men även den (42mm, 2500) är sällan man ser på köp/sälj nu.
Men så dök det upp en klassisk SMP inatt och jag slog till direkt.
Bra känsla efter någon timma på armen! Man ska ju ha ägt den någon gång i livet sägs det. ;)

Trevlig sommar!
 

Espresso

Cartier
Är det stranden i Nice eller är det någon annanstans? Det verkar inte vara så många i vattnet, är det för varmt;)
Nä det var i Eze, ca 10km från Nice, på väg mot Monaco. Var en rätt skyddad liten vik med gott om plats.
hehe, nja vattnet var snarare kallt, men med 32 grader i luften kändes det ok.
 
Topp