• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fredde75

Basic
Hej.

Skapar en Goodguy/Badguy tråd här.

Om ni köpt en klocka av mig eller sålt en till mig så skriv gärna här hur ni upplevde affären.
Eller förstås om ni köpt eller sålt nåt annat än en klocka också.

Fredde75 svarade på en annons jag hade ute på en 116500 och frågade mig om jag var intresserad av ett byte.
Vi diskuterade lite angående värde på våra klockor och kom fram till en mellanskillnad (som Fredde75 la fram som förslag) som kändes fair för båda.
Vi bestämde oss för att ses redan samma kväll för att genomföra byter och bestämde en tid och plats för att ses. (CA 5mil resväg för oss båda).
2.5h innan vi ska ses får jag ett meddelande om att Fredde75 "jag har fått förhinder ikväll dessvärre.
Återkommer efter helgen om du inte har sålt den då.
Ledsen för ev strul."

Väntade tills idag onsdag på att Fredde75 skulle höra av sig innan bestämde mig för att höra av mig till honom för att fråga om "efter helgen" va nu eller om det var en ursäkt för att dra sig ur affären och fick följande svar:
Hej.
Jag provade en Daytona från en kollega på jobbet för ett par timmar sedan och tyckte den var för liten på nåt sett eller kanske för tunn skall jag säga. Har inte hunnit skriva till dig efter det.
Sorry.

Jag tycker helt klart det är rutten stil att bestämma tid/plats för att göra ett byte efter att man är överens om en affär och sedan dra sig ur på det här sättet.
Inte alls skött på ett bra sätt enligt mig.

Jag undviker framtida affärer med Fredde75.

Köpte en klocka av honom och den stämde mycket väl överens med beskrivningen. Affären gick väldigt smidigt och @Fredde75 var mycket flexibel avseende tid och plats för möte.
100% Good guy.

Köpte precis en klocka av @Fredde75 F2F i Uppsala i 100-tkr klassen. Smidig affär och väldigt bra bemötande! Klockan var utöver förväntan, gör gärna affär igen om något dyker upp. Tack för förtroendet och affären!
Good guy!

Sålde klocka i prisklass 100k till @Fredde75 och skulle göra affärer med honom igen. Trevlig, snabb och tydlig kommunikation. Han kom förbi och vi gjorde affär samma kväll som första kontakten togs. /Johan

Sålt aquaracer F2f på en parkering. Mycket trevlig, sympatisk och smidig att ha att göra med. Kan varmt rekommenderas. 5 av 5

Köpt en klocka på distans av @Fredde75, bra packat och helt enligt beskrivningen
Hade inte tvekat på att göra fler affärer, så 100% good guy enligt mig

Gjort en bytesaffär med @Fredde75 i den högre prisklassen. Med pengar i mellan.
Smidigt/enkelt trots att jag ej kunde närvara personligen vid bytet. Synd.
Gör gärna fler affärer med Fredde75

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp