• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frederique Constant, åsikter?

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Har hört väldigt lite om detta märke. Vad tycker panelen? Kanske finns en anledning till att det inte är ett väletablerat märke, men man vet aldrig. Är det bra klockor, eller bör de undvikas?
Gillar särskilt denna som just nu finns på Kaplans (visserligen Quartz): http://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/994654

Mvh
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Personligen, inget som inger förtroend de få gånger (för länge sedan skall medges) jag råkat titta. Tror du kan hittabetydligt mer intressanta automater för för samma pengar!
Mitt råd, leta vidare!
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tycker dom har fina dressade modeller. Men finns roligare att köpa för priset, och andrahandsvärdet är ingen höjdare. Har dock hört att dom använder både ETA och inhouse? Hitta inget att backa upp detta så förblir spekulationer.
 

Norra

Panerai
Manufacture-kollektionen/-linjen har inhouse, därav benämningen.

Eleganta, men för stora tycker jag. Sen gillar jag inte att de har guldplätering på många modeller, antingen stål eller solitt guld ska det vara.,:)
 

UNO

Panerai
Jöns Sandsröm-varning på dom.
Vilja vara "finare" är riskabelt.

Sliten Datejust på läder vinner om inte på KO på poäng så iallafall på poäng/herritage.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Har ingen erfarenhet av dem egentligen men jag tycker de är ett lite "beige". Tråkiga helt enkelt. Känns som att de försöker vara något de inte är.
 
Topp