Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar tavlan bättre på FC men kvaliteten bättre på Tissot....Vilken hade ni valt av dessa två?
![]()
![]()
Jag gillar tavlan bättre på FC men kvaliteten bättre på Tissot....
Men lite hugget, är det till dig själv?
Enda klocka?
Jag skulle skippa guldet och romerska siffror (inte så snyggt) och köpa en Tissot Le Locle i stål med stavindex, det är en fin klocka som jag ägt och saknar.
![]()
Ok!
Det är detta du gillar!
Kul att du höll hov om datumbubblan hörrö
Här kommer ett exempel på en klocka som inte härmar nån annan, rätt visare och härlig boett!
Dessutom datum utan bubbla!
![]()
https://www.chrono24.com/se/breguet...986--id11608228.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK
Personligen så har jag svårt för romerska siffror.haha jag är faktiskt inte emot datumvisare det kanske verkade så i den tråden. Men tycker det är intressant att lägga märke till de som inte har den funktionen. Minuset är att man måste hålla på och ställa in datumet efter varje månad på de allra flesta den aspekten gillar jag inte alls.
Den där klockan... nej det är helt off. Prickig och timmarna på insidan det bara irriterar mig och är ingen design som jag bara vill sitta och titta på utseendet ibland så som jag hade gjort med de två jag postade.
Vad tycker du om mina exempel, vilken hade du föredragit själv?
Personligen så har jag svårt för romerska siffror.
Passar endast på Cartier Santos, tycker jag.
Hoppas att du är medveten om att VC :n i princip är en kopia på Breguet-klockan!
Här har du en variant på Cartier, klassisk, romerska siffror, vettigt pris, och datum utan bubbla.![]()
https://www.chrono24.com/se/cartier...mens--id7459330.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK
Vilken hade ni valt av dessa två?
![]()
![]()