• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frederique Constant Horological Smartwatch

Asplund

Patek
2-Faktor
Dessa kanske redan har diskuterats?

Hur som släpper Frederique Constant en ny serie av "Smartwatches" som definitivt är de snyggaste jag sätt på marknaden.

Vad tycker vi om detta? Hiss eller Diss?

FC-285V5B4-350x467.jpg

FC-285B5B6-350x467.jpg

1200_FC-285S5B6-350x467.jpg


Själv funderar jag på att köpa stålvarianten med vit tavla, får se hur priserna landar efter ett par månader på marknaden... Dessa ska släppas inom ett par veckor för övrigt.


Let the discussion begin..

/Asplund
 

Thorn

Friends of KS
Det innebär väl att man måste bära samma klocka varje dag då, för att få bra mätdata om det nu är rörelse, sömn osv man vill åt? Tycker isåfall att det är en bättre att ha en "smart watch" som inte utger sig för att vara något annat än just det på den andra armen?
 

ozzyozzy

Cartier
Det innebär väl att man måste bära samma klocka varje dag då, för att få bra mätdata om det nu är rörelse, sömn osv man vill åt? Tycker isåfall att det är en bättre att ha en "smart watch" som inte utger sig för att vara något annat än just det på den andra armen?

Man vill ju inte riskera att bli en OWG ;)

OnT så skulle jag också kunna tänka mig att äga en av dessa, tycker de hade bra mix av funktion och form!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar de helt klart. Funktion möter form. Klart steg upp från vanliga smartklockor.
Vete tusan om jag inte tyckte Alpinan var strået vassare dock.
uploadfromtaptalk1433534151306.jpg
 

noxela

Omega
Du har läst texten men förstår inte innebörden?

Självklart förstår jag innebörden av texten. Läste den en andra gång efter ditt inlägg. Men jag associerar den inte till begreppet smart. Vad man kan utläsa av texten är att det finns ytterligare någon komplikation på tavlan, men vad har det att göra med smart?
 

JohnDoe

Rolex
Förstår inte vitsen med en "finklocka" som "datainsamlare". Det är ju bara för träningsfanatiker. Vem drar på sig en finklocka när de är ute och springer? Måste vara sådana där man möter som springer i grupp längs kungsgatan och tror de äger hela trottoaren. Borde finnas falluckor för dem.... Smarta funktioner som jag har nytta av kräver display för meddelanden etc. Applewatch har display, rfid och (tyvärr) massa träningsjox. Fast tycker det verkar fånigt med en riktig klocka på ena handleden och en applewatch på andra. Nä, jag kommer fortsätta med riktig klocka. Träna har folk lyckats göra länge utan att en liten mätmoj som laddar upp data för att imponera på andra hur långt de sprang idag osv....
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Självklart förstår jag innebörden av texten. Läste den en andra gång efter ditt inlägg. Men jag associerar den inte till begreppet smart. Vad man kan utläsa av texten är att det finns ytterligare någon komplikation på tavlan, men vad har det att göra med smart?

Då behöver du kanske läsa en tredje gång :D

Om du tror att komplikationen på tavlan är vad som gör den smart dvs.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Nu har dom också en Automatisk klocka med (o)smarta funktioner (mäter sömn och aktivitet, thats it)
rätt snygg ändå.
1688655363293.png
 
Topp