• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frederique Constant?

Godkväll KS.

Undrar vad härskapet tycker om FC? Inget märke jag är speciellt bekant med, men är lite småkär i deras World Timer FC-718WM4H6.

Någon här på KS som har en FC klocka som kan ge lite feedback på hur dem upplever kvaliten?

Tack på förhand!
H-FC-718WM4H6.png

(Bild från Frederique Constant`s hemsida)

Stabila ETA och inhouse verk, prisvärda klockor men dåligt andrahandsvärde.
Bara att köra om du hittar en du gillar.

Det äe väl sällan order ”prisvärda” håller i dessa sammanhang men jag vill nog påstå att dera klockor med inhouse-verken är just prisvärda.

Samställer mig med alla andra, prisvärda begagnade. Skulle lätt kunna tänka mig vissa av deras modeller i "nästan nyskick"

E042871A-BBBA-4C3D-A7DC-52FC49D768A1.jpeg
Godkväll KS.

Undrar vad härskapet tycker om FC? Inget märke jag är speciellt bekant med, men är lite småkär i deras World Timer FC-718WM4H6.

Någon här på KS som har en FC klocka som kan ge lite feedback på hur dem upplever kvaliten?

Tack på förhand!
H-FC-718WM4H6.png

(Bild från Frederique Constant`s hemsida)

Worldtimern i rose med brun tavla är ruskigt snygg.
Det är väl bara formen på kronan jag har lite svårt för.

Har svårt för klockor med guldplätering. Därför faller FC bort för mig.
Håller med, men hört att märket riktar in sig på unga vuxna och agerar ”instegs-klockor” vilket kan innebära allmänt ökat intresse, som i sin tur förmodligen kommer hjälpa schweiziska klockmarknaden på lång sikt. :)

Gör du din läxa så ser du väldigt snabbt att det finns modeller i guld också;)
"Gör din läxa"? Ingenstans har jag hävdat att FC endast gör guldpläterade klockor. Det är du som borde bättra på din läsförståelse.

Faktumet att de gör guldpläterade klockor förstör, (för mig) exklusiviteten.

Senast ändrad:
En jag känner har specialutgåvan med Austin Healey-tema där man bl.a. får med en modellbil. Tycker att den var cool och det låg en likadan uppe på blocket nyligen.

Tycker att de gör snygga och prisvärda klockor.

Ja. Ett mindre skåp så har du din klocka. Eller så lägger du fram det så här.

”Älskling. Jag har tänkt på köket. Vi borde pulverlacka de gamla köksluckorna istället och använda den befintliga inredningen. Det kommer se helt nytt ut och vi sparar 15k” du spelar egentligen 25k och BAM så har du en FC på handleden.

Ja. Ett mindre skåp så har du din klocka. Eller så lägger du fram det så här.

”Älskling. Jag har tänkt på köket. Vi borde pulverlacka de gamla köksluckorna istället och använda den befintliga inredningen. Det kommer se helt nytt ut och vi sparar 15k” du spelar egentligen 25k och BAM så har du en FC på handleden.
Jag har inte ens en ”bättre hälft” så börjar få slut på bortförklaringar nu...

Tillbaka
Topp