• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredrik Constant - Snygg men stor 'budget' dressare...

Såg denna på Hodinkee, riktigt snygg med eget in-house till förhållandevis rimlig peng, dock stor med sina 42mm, men jag trycker på gillaknappen i alla fall....

http://www.hodinkee.com/blog/value-proposition-frederique-constant-classics-manufacture

På C24 för 13k
http://www.chrono24.se/frederiqueconstant/classics-manufacture--id2414861.htm?caseDiameter=42&caseDiametermore=0&dosearch=true&maxAgeInDays=0&query=frederique constant manufacture&resultview=list&searchexplain=true&sortorder=1&tab=details&urlSubpath=/search/index.htm&utm_expid=860243-6.WPmGJSY3THOZz7RiNwJeqg.0&utm_referrer=http://www.chrono24.se/search/index.htm?dosearch=true&searchexplain=true&resultview=list&query=frederique+constant+manufacture&sortorder=1&maxAgeInDays=0&watchTypes=U&caseDiameter=42&caseDiametermore=0&watchTypes=U

1392913921176


1392914405921


1392913453079


EDIT: Ser nu att jag skrev Fredrik istället för Frederique, mycket att tänka på just nu och försöker posta samtidigt....
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag gillar FC, har varit och nosat på flera modeller men aldrig slagit till.. Känns som riktigt mkt klocka för pengarna!
 

pnt

Rolex
2-Faktor
FC känns som ett "mellanmärke" som ofta glöms bort. Därmed inte sagt att de gör dåliga klockor. Det här exemplet tycker jag var riktigt lyckat faktiskt. Baume & Mercier känns som ett liknande märke som också ofta glöms bort men som faktiskt gör rätt trevliga klockor.
 

Cyklisten

Cartier
Den var riktigt snygg! Undrar dock hur storleken känns på handleden, kan nog vara aningen stor med tanke på typen av klocka.
 

Loshin

Panerai
Återförsäljare som säljer Frederique Constant i Sverige är t.ex Krons ur och Magnussons ur.
 
Verkar ha flera grymma dinkor, den här måste man väl bara älska? Diggar den fast den har ett av mina senaste hatobjekt som är 'Open Heart'

Frederique_Constant_HBM_GMT_Automatic_FC-938CDG74H6.jpg


frederique-constant_heart-beat-manufacture-gmt-automatic-cote-251011.jpg
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Namn, typsnitt och "geneve" påminner för mycket om VC, det stör mig lite - men klockan ser bra ut :)

Vacheron-Constantin-Patrimomy-small-seconds-Paris-03.jpg
 

JesperO

Rolex
Snygga klockor verkligen.
Blir dock alltid lite skeptiskt till klockbilder som är så där perfekta - undrar om de ser lika bra ut i verkliga livet??
Känns också som de har en resa att göra brandingmässigt också.
Men man kanske bara skall prova...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Snygga! Klämde lite på FC klockor när jag var i Västerås senast, Nymans Ur säljer FC och jag kan bara hålla med om att det känns som om man får mycket klocka för pengarna . Det var tom ett par som köpte sig ett varsitt ur och verkade riktigt nöjda. Dock kan jag väl tycka att designen känns igen på andra klockor.
 

cab

Audemars
2-Faktor
FC är coola var lite sugen på nya slimline för ett tag sen men tycker nog de är lite förstora. Finns att se på Krons Ur. Lite trist att deras guld modeller ofta är doublé.

4_FC_705C4S4.jpg


Frederique-Constant-Slimline-Moonphase.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
På något skumt sätt så gillar jag dom! :) Men det är ju just det ifall 42mm blir för stort för denna typ av klocka...
 

Knight

Cartier
Kanske dags att bumpa denna lite för att se om någon på forumet äger och trivs med en dressare från FC? Trist som sagt att de kör på guldplätering, men jag gillar deras slimline:

1200V_FC-705S4S6-350x466.png
 
Topp