• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frggld smmrbtr - vd sprtr d?

Ariste

Audemars
2-Faktor
Japp, som den vokallösa trådtiteln lyder så undrar jag vad ni brukar för färgglada (eller andra) sommarbeaters under årets varma månader. Kör ni på färgglada och lite småcrazy tavlor eller räcker det med att slänga på ett färgglatt nato för att visa att "nu är det minsann sommar"?

Min fabläss för vintageklockor är väl kanske inte helt okänd för de som sneglat på mina bilder men när det ska badas, vabbas, stekas eller jobbas på landet känns det tryggast med en ny och tålig klocka, men någon ålderma slinker med och slagg-Seikon ser ut att tåla en del men är ett oprövat kort. Jepp, orange är min favvofärg på sommarklockan.

Gammal slagg-Seiko:


Ny (förra sommaren) Citizen:


Ny (förförra sommaren) Vostok:
 

Camo00

Patek
Köpte den här billiga Certinan av Peter K för att bygga sandslott och plocka jordgubbar med. Blir nog mest orange nato och gummi, men har ett gult tropic på gång som kommer osa semester... :)

20130519_213111-1_zps31f4a478.jpg
 
Topp