• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fritt från troll dock ett Monster

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hade lite tråkigt och då tanten är på fest så var det fritt fram att ta fram fixarprylarna. Min första automat har jag kvar och det är en Seiko Monster. Köpte den för många år sedan och åker numera på när lite tuffare uppgifter står på programmet. För något halvår sedan bytte jag till mig lite visare och tavlor till något framtida SXK projekt som aldrig blir av men har lurat på att ge Monstret lite extra färg... Behöll timvisaren, vet inte om jag är helt nöjd med det men får pröva mig fram
Före
image.jpg

Efter
image.jpg
 

Onelund

Rolex
Bra pysslat, jag tycker dock de gigantiska indexen stjäl lite väl mkt uppmärksamhet för att göra de färgglada visarna full rättvisa, smaksak bara givetvis
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Bra pysslat, jag tycker dock de gigantiska indexen stjäl lite väl mkt uppmärksamhet för att göra de färgglada visarna full rättvisa, smaksak bara givetvis

Jag håller med men man tager vad man haver en trist lördagkväll. Originalet behöver dock någon kontrast annars blir det lite för mycket vitt, jag kanske skulle ha nöjt mig med sekundvisaren:)

Nåja det tar inte så lång tid att byta tillbaka när man tröttnat.
 

Onelund

Rolex
Jag håller med men man tager vad man haver en trist lördagkväll. Originalet behöver dock någon kontrast annars blir det lite för mycket vitt, jag kanske skulle ha nöjt mig med sekundvisaren:)

Nåja det tar inte så lång tid att byta tillbaka när man tröttnat.


Jaga en ny tavla istället :) Finns det aftermarket till dessa med?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jodå yobokies har flera. Tror också det är samma som till SXK erna men är lite osäker på om chapterringen är likadan. Blir nog en sxk 007/009 vad det lider att experimentera lite mer med:)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ni har ju båda den nyare, lite "renare", tavlan. Är sekundvisaren original på den svarta?
 
Topp