• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fruktstund - Omega moment, nytt möter gammalt

M021

Rolex
2-Faktor
Tänker skriva en recension när tid och ork finns, dock fann jag mig sittandes stirrandes på armen efter kvällens hockeyallsvenska omgång.

Efter tre dagar på armen så fortsätter den att växa, riktigt nöjd. Dock vet jag att detta kan vända snabbt, hur som, fick för mig att dra fram storebror/lillebror, beroende på hur man ser det.

Tycker Omega gjort en uppryckning på senaste tiden, med SM 300, 15000gauss AT . Som jag nämnde i paketöppningstråden så trodde jag aldrig jag skulle köpa en "reissue". Men här är den och känns hel rätt. Hoppas Omega kan hålla i den startade trenden, tror det också skulle kunna hjälpa till att skapa mer intresse för omega i helhet, själv skulle jag tycka det vore roligt med mer snack kring t ex pre-moon Speedmasters, långt ifrån status en vintage 5513 har generellt sett.

Är omega på rätt väg? Vad tror ni om omega nytt/vintage? Vet att tidigare trådar nämnt detta men nu har Omega levererat ett par nyheter senaste året. Samt att deta vore kul med lite reflektioner från den breda massan ang t ex uppfattningen ang vintage aspekten hos Omega.


Lite bilder från kvällens fruktstund

"resa genom tiderna"
EfHHarp.jpg
Bakboetten,
DSOTM feat. 105.002

7jiUGAm.jpg

ny - gammal
icwCb6O.jpg
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Riktigt fina båda två! Jag tror på Omega som märke. Mina tre senaste klockköp har varit Omega (SMP Electric Blue, SMP GMT 50th anniversary samt en Speedy Pro).
 

Blackmore

Panerai
Riktigt fina ur båda två. En Speedmaster återfinns HÖGT upp på prioritetslistan för i år. Sparande pågår.

Omega har lanserat några djävligt schyssta modeler på senare tid. Synd att de lanserar så många Limited Editions bara ...
 
I min bok går Omega från klarhet till klarhet, gillar flertalet nya som DSOTM, nya MKIIan och dom nya liquid Metal POs, AT linjen...inser att även nya SM300 är en riktigt bra klocka även om den inte riktigt flyger i mina ögon...
 
Topp