• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ansgar

Cartier
2-Faktor
IMG_0217.PNG
Kan vara helt fel ute men är inte detta samma modell som just nu ligger ute på KS? Ping @Arkhangelsk
https://klocksnack.se/threads/breitling-cb0140-ny-oanvänd-prisbump-61-500-kr.76731/
 

Reverso

Panerai
IMG_0217.PNG
Kan vara helt fel ute men är inte detta samma modell som just nu ligger ute på KS? Ping @Arkhangelsk
https://klocksnack.se/threads/breitling-cb0140-ny-oanvänd-prisbump-61-500-kr.76731/




Det är samma modell som jag säljer. Det var verkligen ett bra pris. Men så är det ju med allt, saffran kostar mindre i Iran än det gör i Sverige t.ex.


Känns som att deras reviews inte är de bästa dock. :)


https://www.trustpilot.com/review/www.massdrop.com
 

Scipio

Patek
2-Faktor

alfgren

Rolex
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/rolexboxar-och-tillbehör.77469/
Jag har aldrig riktigt förstått mig på folk som säljer sånt här? Absolut man tjänar lite på det men ökar inte det risken att dessa boxar och diverse äkthets-tags kommer i fel händer och kanske används vid försäljning av falska klockor?
Du kan inte göra en falsk klocka äkta med de där grejerna. Taggen har inget med äkthet att göra, du kan köpa dem på eBay ändå. Däremot komplettera en klocka om man saknar tillbehören (vilket händer av olika anledningar). Jag tycker det är helt ok.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Du kan inte göra en falsk klocka äkta med de där grejerna. Taggen har inget med äkthet att göra, du kan köpa dem på eBay ändå. Däremot komplettera en klocka om man saknar tillbehören (vilket händer av olika anledningar). Jag tycker det är helt ok.
Jag undrar mer varför man säljer tillbehören till sin klocka.

Eller varför man köpt på sig tillbehör bara för att sedan sälja.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eller varför man köpt på sig tillbehör bara för att sedan sälja.
Är väl "bra att ha" om man letar efter en modell som ofta säljs utan tillbehör. Sedan kommer man på andra tankar och får således massa tillbehör liggande.

Inte så konstigt egentligen, jag har en hel del delat som ligger i garderoben helt i onödan.
 
H

Hysteria

Guest
Nä. Bara inte orkat ändra texten i Bucherer annonsen då den tidigare var OHPF, så bumpade bara utan någon större tanke på det då köparen drog sig ur.
Min Zenith är redan markerad som Avslutad, men annonserna lades upp samtidigt. Det finns alltså inga "problem med uppdragsgivarna igen", eftersom att just den incidenten skedde under samma tidsperiod.
Hade du några frågor om annonsen eller var du mest intresserad av att veta hur det ligger till ekonomiskt för min del?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nä. Bara inte orkat ändra texten i Bucherer annonsen då den tidigare var OHPF, så bumpade bara utan någon större tanke på det då köparen drog sig ur.
Min Zenith är redan markerad som Avslutad, men annonserna lades upp samtidigt. Det finns alltså inga "problem med uppdragsgivarna igen", eftersom att just den incidenten skedde under samma tidsperiod.
Hade du några frågor om annonsen eller var du mest intresserad av att veta hur det ligger till ekonomiskt för min del?
Det var inte min mening att låta mästrande. Jag bara kände igen formuleringen från din Zenithannons och tyckte det var konstigt att den kom igen. Jag har inga andra frågor, nej.
 
H

Hysteria

Guest
Det var inte min mening att låta mästrande. Jag bara kände igen formuleringen från din Zenithannons och tyckte det var konstigt att den kom igen. Jag har inga andra frågor, nej.
Alright. Jag hade som tanke att ta bort det stycket i annonsen, men den är prisbumpad kraftigt just pga incidenten. Det är ju lite trist, men det känns lökigt att modifiera priset nu när den privata situationen är löst (får helt enkelt stå för att jag dumpade rätt hårt), alternativt ta bort stycket men då framkommer ju inte varför det är en så pass låg prislapp (vilket jag tycker gärna är tydlig med eftersom att CfB har ett oförtjänt lågt (läs inget...) rykte här i Sverige
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
@regawatches.com snabb fråga!
Vad innebär 125%tig prisgaranti, har inte hört uttrycket tidigare :)
Antar att man får tillbaka pengarna + 25%?
Kanske bättre att läsa på hemsidan?;)
"Vad innebär 125% prisgaranti?
Det är vårt löfte till alla kunder om att vi alltid håller bäst priser på de klockor vi säljer! Garantin gäller alla nya klockor vi säljer. Hittar du en klocka i lager till lägre pris (inklusive frakt) hos någon av våra konkurrenter i Skandinavien så kontakta oss och tala om var så får du en rabattkod på objektet motsvarande 125% av mellanskillnaden. Garantin gäller även under 14 dagar efter köp, kontakta oss så återbetalar vi 125% av mellanskillnaden!"
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp