• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FS Archimede Deckwatch top

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Tänkte sälja min Archimede Deckwatch top.
Köpt av mig ny hos Urtid i sommras dvs ganska lång garantitid kvar. Utmärkt skick på klockan, går kanon.
Saxar lite info från Urtid:

ETA 6498-2 TOP handuppdraget verk med subsekund. 21600 halvsvängar per timme. Incabloc stötdämpning, Glucydur balans, Nivaflex NO fjäder, Nivarox Anachron spiral, Geneve ränder & värmeblånerade skruvar. Gångreserv >50 timmar.
Boett i rostfritt stål. Polerad/ borstad (satinerad).
Safirglas, dubbelsidigt antireflexbehandlat.
Skruvad bakboett med mineralglas eller solid.
Vattenresistent till 50 meter.
Diameter 42 mm, höjd 10,5 mm. Avstånd mellan hornen 20 mm.

Gångreserven jag mätte upp var 60 timmar. Klockan kommer med krokoremmen från Rios+ett fint archimede-viklås (se bilder).

Pris: 6000kr inkl. frakt.

5rLBp.jpg

NkXX3.jpg

HSP1E.jpg

c46kx.jpg

JtjXG.jpg

X48ok.jpg
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Den finns kvar och har även en länk, de flesta byten kan vara intressanta pengar upp/ner är okej också
 
Topp